Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

De winnaars van de Channel Xcellence Awards zijn bekend

Haarlem, 15 april 2010 - ChannelWorld, het multimediale platform voor het ICT-verkoopkanaal, heeft gisteravond tijdens het Channel Xcellence Gala in het sfeervolle Philharmonie te Haarlem weer haar jaarlijkse Awards uitgereikt aan distributeurs, resellers, leveranciers en telecombedrijven die zich in het afgelopen jaar hebben onderscheiden in de markt.

De winnaars zijn Microsoft (Best Channel Brand Award), Alternate (Joint Channel Marketing Award), COMvenience (Innovatieve Business Partner Award), Central Point (Beste Internet Strategie Award), Netgear (Economic Survivor Award) en Zinnovation (Snelste Groeier Award). Op de feestelijke avond waren circa 250 directieleden van vendors, distirbuteurs en resellers aanwezig.

Voor de laatstgenoemde Awards is in november 2009 is een kandidatenlijst samengesteld en gepubliceerd in ChannelWorld. Ruim 4500 lezers hebben vervolgens hun stem op een van de kandidaten uitgebracht. Uiteindelijk heeft een vakjury de top tien genomineerden geselecteerd.

Groene IT belande op de 2e plaats voor de Innovatieve Business Partner Award en IT Oost Nederland werd gefeliciteerd met de 3e plaats. De 2e plaats voor de Joint Channel Marketing Award was voor Kaseya en Cisco ging met de 3e plek aan de haal. Voor de Ecnomic Survivor Award verdiende BackupAgent de 2e positie en werd Stepco voor de 3e plaats in het zonnetje gezet. Voor de Beste Internet Strategie Award ging Tech Data met de 2e plek naar huis en Alternate met de 3e plaats.

Naast bovengenoemde stem- en jurytrajecten vond dit jaar wederom het 'Best Channel Brand Onderzoek' plaats, waarbij resellers en distributeurs bepaalden hoe het is gesteld met de merkbeleving van de verschillende leveranciers (hard- en software). Het resultaat van dit onderzoek leverde winnaars Microsoft op voor Software en winnaar HP voor Hardware.

Rene Schoemaker, Redactiechef ChannelWorld, over de kandidaten en de avond: "De Nederlandse ICT-branche liet ook dit jaar weer veel betrokkenheid zien bij de Channel Xcellence Awards. Dat heeft zich ook zeker vertaald naar een grote, gevarieerde groep kandidaten voor de Awards van deze editie. Hierbij is de hoeveelheid tijd en moeite die de kandidaten en genomineerden in de procedure hebben gestoken opvallend. Een woord van dank is hiervoor zeker op zijn plaats. Het was in zijn totaliteit zeer zeker een geslaagde avond met gelukkige winnaars."

De jury voor de Innovatieve Business Partner Award bestond uit consultant Bert Landman, Michel du Croix (Cross Impact BV) en Alfred den Besten (MarketCap). Voor de Joint Channel Marketing Award kwamen Daan Huisman (Consultant), Leo van Schie (Partner Performance) en Jan Willem Alphenaar (Interim Marketing en Communicatie Manager) bijeen.
De jury voor de Economic Survivor Award bestond uit Maurits Super (Wendrickx & Partners), Jacob Verschuur (Ernst & Young) en Alexander Loudon (Capgemini).
Voor de Beste Internet Strategie Award kwamen tot slot Ayman van Bregt (Digital Marketing), Rene Jansen (Winkwaves) en Martin van Kranenburg (Usability en conversie specialist) bijeen.