Ten Boer scoort goed in publieksenquete
PERSBERICHT
Inwoners van de gemeente Ten Boer zijn zeer tevreden over de
dienstverlening door de gemeente.
Dit blijkt uit een onafhankelijke publieksenquête die de afgelopen
maanden is afgerond. Het model Ten Boer-Groningen werkt!
Het onderzoek is uitgevoerd door een onafhankelijk extern bureau, in
Ten Boer en in 25 andere gemeenten in Nederland. Onderzocht is de
relatie van de gemeente met haar burgers in de rol van kiezer, klant,
onderdaan, partner, wijkbewoner en belastingbetaler.
Van alle deelnemende gemeenten komt Ten Boer met de hoogste scores uit
het onderzoek.
Van de 1.200 uitgezette enquêteformulieren zijn er 513 ingestuurd.
Daarnaast hebben 131 bezoekers van het gemeentehuis een enquête
ingevuld.
Degenen die aan het onderzoek hebben meegewerkt, blijken voldoende
vertrouwen in het gemeentebestuur te hebben. De dienstverlening in het
gemeentehuis wordt zelfs als goed beoordeeld, waarmee is aangetoond
dat het samenwerkingsmodel tussen Ten Boer en Groningen op dit aspect
goed werkt.
Ook de veiligheid in de gemeente scoort goed. Wel willen inwoners meer
betrokken worden bij de sociale veiligheid in hun buurt.
Inwoners zijn ontevreden over de speelmogelijkheden voor kinderen in
de woonomgeving. Ook de voorzieningen voor jongeren scoren
onvoldoende.
De gemeente gaat de uitkomsten van het onderzoek gebruiken in het
beleid voor de komende jaren.
Binnenkort geeft de gemeente via de media een uitgebreide uitleg over
de resultaten van het onderzoek.
Ten Boer,12 april 2010.
Gemeente Ten Boer