Ingezonden persbericht


DPD Pakketservice nieuwe shirtsponsor van Willem II Brabantse eredivisieclub verheugd met ambitieuze pakketvervoerder

Best/Tilburg, donderdag 15 april 2010 - Gisteravond is bekendgemaakt dat DPD Pakketservice de nieuwe shirtsponsor is van eredivisieclub Willem II uit Tilburg. De samenwerking tussen de betaaldvoetbalorganisatie en pakketvervoerder loopt vanaf 1 juli 2010 voor een periode van drie jaar.

De samenwerking tussen pakketvervoerder DPD en de eredivisionist uit Tilburg start op 1 juli 2010 voor een periode van drie jaar, met een optie tot verlenging met nog eens drie jaar. Als onderdeel van de sponsorovereenkomst verschijnt de merknaam DPD Pakketservice boven het rugnummer van de spelers op de achterkant van het shirt. De pakketvervoerder hoopt met de overeenkomst haar naamsbekendheid in de consumentenmarkt te vergroten. De vormgeving van het shirt zal niet veranderen door de nieuwe sponsor. "Willem II heeft een van de meest traditionele en stijlvolle shirts uit het Nederlands betaalde voetbal," vertelt Michael van Ooijen, CEO van DPD in Nederland. "Het zou meer dan zonde zijn om hier iets aan te willen veranderen. Wij zijn juist trots dat we op zo'n mooi shirt mogen prijken!"

Vertrouwen
Willem II toont zich verheugd met de nieuwe shirtsponsor. "DPD heeft haar hoofdkantoor voor Nederland hier in Brabant, en is een nationale en internationale pakketvervoerder die bekend staat om ambitie, no-nonsense en een duurzame, weldoordachte groei. Dat past uitstekend bij Willem II en wij zijn erg blij met hun steun," aldus de Tilburgse eredivisieclub. Van Ooijen kijkt eveneens met veel vertrouwen uit naar de samenwerking: "Deze club ademt historie, passie voor attractief voetbal en vakkennis. We zijn ervan overtuigd dat we Willem II weer op weg naar boven kunnen helpen."

Over DPD

DPD is verantwoordelijk voor het verwerken van meer dan twee miljoen pakketten per dag in een hecht internationaal netwerk en is daarmee één van de grootste dienstverleners op het gebied van logistiek in Europa. Het DPD netwerk in Nederland is 100% eigendom van GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep en de tweede pakket- en expressdienstverlener van Europa. Meer informatie over DPD kunt u vinden op www.dpd.nl en www.whyflyparcels.com.

Over GeoPost

GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep, is een wereldwijde pakket- en expressspecialist. Voor het vervoer van pakketten voor meer dan 300.000 klanten van en naar meer dan

230 landen maakt Geopost gebruik van eerste klas DPD netwerk en vestigingen in heel Europa. GeoPost is met een jaaromzet van circa EUR 3.1 miljard in 2009 marktleider in Frankrijk en de tweede pakket- en expressgroep van Europa. Meer informatie over GeoPost kunt u vinden op: www.geopostgroup.com.

Over Willem II
De voetbalclub Willem II (1896), vernoemd naar Koning Willem II, is trots op haar naam, haar historie en haar rood-wit-blauwe tricolore. Willem II koestert de traditie van gastvrijheid en de onderlinge vriendschapsband en ambieert technisch verzorgd voetbal te spelen. Meer informatie over Willem II kunt u vinden op: www.willem-ii.nl

-Einde bericht-


Noot voor redacties


**