Centralpoint.nl wint prestigieuze Best Internet Strategy Award


AMSTELVEEN, 20100415 -- Tijdens het jaarlijkse Channel Xcellence Gala ICT-evenement, dat op 14 april werd gehouden in het sfeervolle Philharmonie (Concertgebouw) te Haarlem, werden prestigieuze prijzen voor de Nederlandse ICT-branche uitgereikt. De Awards werden overhandigd aan distributeurs, resellers en fabrikanten die in 2009 het beste hebben gepresteerd volgens IDG.

Een vakjury boog zich in maart 2010, in nauwe samenwerking met de redactie van ChannelWorld, over de verschillende kandidaten. Zij koos hieruit vervolgens een top 10-15 genomineerden per Award. Deze partijen werden persoonlijk uitgenodigd voor een gesprek en een uitgebreide beoordeling van de nominatie.

Centralpoint.nl werd daarna in 3 categorieën genomineerd:
- Beste Internet Strategie
- Meest Innovatieve Businesspartner
- Beste Joint Channel Marketing

Centralpoint.nl werd unaniem als winnaar gekozen in de categorie "Beste Internet Strategie" en stak volgens de jury met kop en schouders boven de medegenomineerde bedrijven (Asus, Cisco, DELL en Alternate) uit.

Inzetten op Conversie
Centralpoint.nl focust zich volledig op de "Long-tail"-theorie en heeft met meer dan 400.000 artikelen van 1.500 merkfabrikanten een propositie om alle vraag te kunnen bedienen. Komend vanuit een online omgeving schroomt Centralpoint.nl niet om offline kanalen in te zetten, zoals specialty catalogi. Voorop staat dat alle middelen ingezet worden op basis van conversiedoelen. Centralpoint.nl innoveert met nieuwe middelen en strategische keuzes zonder de basisstrategie uit het oog te verliezen. De zakelijke e-tailer heeft zich op alle fronten bewezen, van strategie tot executie, aldus het juryrapport.

Over Central Point
Central Point is een online aanbieder van computerproducten. Het bedrijf biedt consumenten, overheid en bedrijven meer dan 400.000 artikelen van bijna 1.500 merkfabrikanten.

Organisatie
Central Point heeft ruim 30 medewerkers. Het bedrijf is in 2002 opgericht. Joop van den Ende en Hubert Deitmers hebben sinds 2008 een belang van 30% in Central Point en zijn actief betrokken bij de groei van het bedrijf.

Cijfers
De omzet is van ruim ¤ 1 miljoen in 2002 gestegen naar een omzet van ruim ¤ 39 miljoen in 2009. Het bedrijf maakt vanaf zijn eerste boekjaar winst. In 2009 zijn door Central Point 90.000 orders verwerkt. Het bedrijf heeft meer dan 200.000 klanten met een eigen account.


www.centralpoint.nl/persberichten/52/centralpointnl-wint-prestigieuze-best-internet-strategy-award-van-idg/





Ingezonden persbericht