Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

NIEUWE 'LOOK AND FEEL' NICKELODEON MAGAZINE

Amsterdam, 13 april 2010

Vanaf 15 april ligt een vernieuwd Nickelodeon Magazine in de schappen. Het tijdschrift volgt de wereldwijde restyling, die al eerder werd doorgevoerd door de tv-zenders, het online platform en de Consumer Products afdeling. Het Nickelodeon-merk heeft nu in alle media een herkenbaar en uniform karakter.

Logo en vormgeving hebben een metamorfose ondergaan. Het logo houdt wel de herkenbare kleur oranje maar krijgt, net als de vormgeving, een nieuwe en frisse 'look and feel'.

De content in het magazine blijft zich kenmerken door een speelse combinatie van strips, weetjes, moppen, puzzels en verrassingen. Natuurlijk met in de hoofdrol de inmiddels wereldberoemde Nickelodeon characters als SpongeBob Squarepants, de bewoners van Het Huis Anubis en Avatar, de Legende van Aang.

Nickelodeon Magazine richt zich op kinderen tussen de 7 en 12 jaar. Uniek is dat de lezersgroep bestaat uit jongens en meiden (resp. 49% en 51%). Het tijdschrift verschijnt 13x per jaar in een oplage van gemiddeld 43.929 stuks*.

Internationale rebranding
De nieuwe vormgeving zorgt voor een uniformiteit van het merk Nickelodeon over de hele wereld. De rebranding van Nickelodeon Nederland maakt onderdeel uit van de internationale rebranding, waarbij in 2009 de eerste stappen werden gezet in de VS. Momenteel wordt het omvangrijke traject verder uitgerold in de rest van de wereld.


* Bron: HOI, gem. verspr. Oplage kwartaal 3/'08 t/m 2/'09

-EINDE PERSBERICHT-