Nieuwe positionering Nederland 3
Sinds de introductie van het `nieuwe Nederland 3' in 2006 heeft deze
zender zich steeds meer ontwikkeld tot een jonge en innovatieve
zender. "Op die ontwikkeling sluit de nieuwe positionering goed aan:
het fantasievolle, eigenzinnige karakter blijft, maar het beeld is
veel menselijker dan voorheen" zegt Jeroen Kramers, manager marketing
& promotie bij de NPO. In totaal zijn er achttien werelden gecreëerd
aan de hand van thema's die passen bij het profiel van Nederland 3.
Deze werelden zijn onder andere: media, reizen, muziek, humor, uitgaan
en Europees voetbal.
Inmiddels heeft het kijkerspanel van TV Lab als eerste kennis kunnen
maken met de nieuwe idents. Uit deze eerste kennismaking kwamen onder
andere de volgende reacties naar voren:
"De sportieve ident, dit spreekt me erg aan. Ik hou van sport, en voor
mij is Nederland 3 deels sport (Champions League enz)."
"De ident met de grote groep mensen vond ik het beste. Deze ident was
sprekend, vrolijk en helder. Het verwees niet een één enkele thematiek
maar gaf wel het gevoel dat Nederland 3 een publieke omroep is voor
iedereen."
"Ik vind ze over het algemeen allemaal even goed, ik vind het concept
zeer sterk en het ziet er allemaal erg grafisch uit. Daar moet je wel
van houden. Het is direct duidelijk dat het gaat om verschillende
thema's en dat is ook overzichtelijk en aantrekkelijk."