Repatriëring van gestrande reizigers gaat dag en nacht door

19/04/2010 17:45

Brussaard Chauffeursdienst

Inblikken en meenemen

De vervoersbranche maakt zich deze dagen niet populair. Door de ernstige verstoring van het vliegverkeer van en naar Nederland zijn veel gestrande reizigers op in meerdere opzichten het slachtoffer van deze situatie. Vervoersbedrijven rekenen woekertarieven om gestrande reizigers uit Zuid- en Oost Europa op te halen.

"Onze cliënten kunnen niet langer wachten op een vliegtuig dat misschien zal vertrekken. Het luchtruim is nog steeds gesloten. Hoe lang deze situatie gaat voortduren is nog niet bekend. Onze cliënten moeten terug naar huis, omdat de business wel gewoon door gaat," stelt Paul Brussaard, eigenaar van Brussaard Chauffeursdiensten.

Brussaard heeft dag en nacht, zeven dagen in de week directiechauffeurs op de weg om gestrande reizigers op te halen (vaak in de eigen auto). "Wachten is niet leuk. Het kost geld en het kost tijd. Maar daarnaast is er ook sprake van persoonlijk leed," voegt Paul toe. "Doordat alle vluchten zijn gecancelled kunnen mensen niet aanwezig zijn bij begrafenissen van familieleden, trouwerijen en andere belangrijke activiteiten. Het past niet om daar een slaatje uit te slaan. En daarom hanteren wij gewoon de standaard uurtarieven voor onze chauffeurs.

Onze chauffeurs halen de auto van de cliënt op bij het thuisadres, rijden naar het opgegeven adres in Europa, pikken de cliënt op en rijden hem weer terug naar Nederland. Door ons uitgebreide internationale netwerk is het tot op heden nog steeds gelukt iedereen binnen een dag weer veilig thuis te brengen."





http://www.brussaard.nl

http://www.chauffeur.nl/home.html