Bavaria lanceert oranje WK-jurkje 'DutchyDress'

19/04/2010 07:00

Bavaria NV

Lieshout, 19 april - Bierbrouwer Bavaria onthult vandaag de DutchyDress, het eerste WK-item dat ooit gemaakt is speciaal voor vrouwelijke supporters. De DutchyDress is een oranje jurkje dat in opdracht van Bavaria is ontworpen door het succesvolle Nederlandse kledingmerk SuperTrash.

Opvallend is dat vrouwen tijdens het WK net zo veel naar voetbal kijken als mannen. Bovendien koopt meer dan 50% van de vrouwen bier. Tijd dus voor een charmeoffensief. Bavaria doet iets om de vrouw zich vrouwelijker te laten voelen en tegelijkertijd de man een plezier te doen.

De DutchyDress

De DutchyDress is niet zomaar een jurkje. Het is een jurkje van oranje tricot met speels rood/wit/blauw koord dat zo is ontworpen dat het iedereen past en iedereen staat. Het is elegant en kan op verschillende manieren gedragen worden: als jurkje, als tuniek, met lage hals voor of achter, kort of lang. Met de DutchyDress kunnen voortaan de vrouwelijke oranjefans in stijl voor de dag komen. In termen van de fashion-addicts is dit 'een musthave'!

Sylvie Van der Vaart: het gezicht van de DutchyDress

Wie kan een fashion-jurkje beter showen dan de uit Breda afkomstige voetbalvrouw Sylvie Van der Vaart? Sylvie staat bekend als een echte trendsetter. Zij heeft het idee onmiddellijk omarmd om iets moois en kwalitatiefs te maken voor vrouwelijke voetbalfans en zal de komende maanden te zien zijn

in de DutchyDress. "Het is een goede zet van Bavaria om ook eens aan de vrouwelijke supporter te denken. Dit is een goed item om in je koffer te stoppen voor Zuid Afrika. Ook voor in Nederland, als we met de vrouwen voor een groot scherm zitten, vind ik het onwijs leuk om allemaal de DutchyDress aan te doen. Ik ga de DutchyDress straks absoluut dragen."

Succes

Als het gaat om WK-items heeft Bavaria een naam hoog te houden. De Leeuwenhose werd in 2006 een doorslaand internationaal succes. Dit WK komt Bavaria dan ook weer met een verrassende keuze, een premium gericht op de vrouw. Dit sluit perfect aan bij het uitdagende karakter van Bavaria. Vandaar ook dat Bavaria voor het ontwerp van het jurkje aanklopte bij SuperTrash. SuperTrash is een populair internationaal modemerk met voor Bavaria herkenbare ambities; een kwaliteitsproduct maken voor een goede prijs. Bovendien is SuperTrash een merk dat graag wordt gedragen door zelfbewuste onafhankelijke vrouwen die een passie hebben voor fashion en stijl. In korte tijd heeft de gevestigde orde plaats moest maken voor deze nieuwkomer in de fashionindustrie.

In de winkel

De DutchyDress is vanaf 26 april 2010 verkrijgbaar (zolang de voorraad strekt) in alle supermarkten in een passende verpakking met acht blikken Bavaria 33cl en ook in webshop op www.bavaria.nl. Het jurkje is te zien in de Bavaria-commercial die vanaf 19 mei wordt uitgezonden op televisie.





http://www.bavaria.nl