1/4

Persbericht 19 april 2010

Wacom lanceert "Sound of Bamboo" muziekcontest op
MySpace
Muziekuitrusting ter waarde van 10,000 van Music Store te winnen Wacom is op zoek naar de sound of Bamboo. Het bedrijf lanceert vandaag een Europese competitie op MySpace.com om de muziek te vinden die gebruikt zal worden voor de Bamboo video. Bamboo is het merk van Wacom van de consumentenreeks interactieve tablets. Iedereen kan zich inschrijven en de competitie accepteert voor alle muziekgenres. Een jury van muziekexperts uit heel Europa zal uiteindelijk de winnaar uitroepen na een online stemming via de social network website. Niet alleen zal het winnende nummer gebruikt worden onder de Bamboo video die wordt ingezet tijdens bijbehorende marketingactiviteiten, maar de winnaar ontvangt tevens voor 10,000 aan muziekapparatuur van Music Store.
Bamboo gaat over inspiratie, het uiten van creativiteit en het communiceren van persoonlijkheid. De video is gemaakt om de essentie van het merk te visualiseren. De begeleidende muziek is een integraal deel van de clip en moet de sterke merkethos weergeven. Wacom is daarom op zoek naar een stuk muziek dat in overeenstemming is met het merk en hoopt een aankomende artiest of groep te inspireren dit te doen door middel van deze competitie.
Hoe werkt de competitie?
De inschrijvingsperiode loopt in de drie weken tussen 19 april en 9 mei 2010. Tijdens deze periode kunnen deelnemers via de MySpace competitiesite een stuk muziek indienen waarvan zij vinden dat het de video aanvult. De jury zal uiteindelijk de beste nummers kiezen die worden meegenomen in een internationale stempol, waarna de Europese MySpace gemeenschap zal stemmen voor de drie beste muziekstukken. In de laatste fase wordt de uiteindelijke winnaar gekozen door de jury.

Het winnende muziekstuk zal gebruikt worden voor de online Bamboo video in alle marketinggerelateerde activiteiten van Wacom. Het zal tevens enorm veel publiciteit opleveren via de MySpace competitiesite. Daarnaast ontvangt de winnende artiest of Wacom Europe GmbH · Europark Fichtenhain A9 · 47807 Krefeld · Germany · www.wacom.eu





2/4

Persbericht 19 april 2010

band 10,000 om helemaal los te kunnen gaan in de online Music Store ­ een van de grootste leveranciers van muziekuitrusting in Europa. Wie is de jury?
Wacom heeft een jury samengesteld van experts uit het hele breedte van de muziekindustrie. De jury bestaat uit vier muziekprofessionals uit heel Europa en een vertegenwoordiger van Wacom en heeft een schat aan ervaring, creativiteit en industrieel inzicht.

Alan Branch (UK) is producer, technicus, schrijver en muzikant en heeft gewerkt met artiesten als U2, Depeche Mode, Primal Scream en Nine Inch Nails. Recentelijk heeft Jeff Becks track ,,A Day in the Life, die is opgenomen en gemixt door Alan, een Grammy gewonnen.

Christophe Pelletier (FR) directeur communicatie van Yahoo France, heeft meer dan 15 jaar ervaring in communicatie van key brands uit de zakelijke en consumentenmarkt. Hij is actief gebruiker van social media, zoals Twitter en Facebook, en is een echte muziekfan.

D-Flame is een Duitse Dancehall en HipHop vertegenwoordiger. Hij is geboren in Duitsland en heeft en Amerikaanse vader en Duits-Poolse moeder. Hij heeft zijn eerste soloalbum uitgebracht in 2000 en zijn nieuwe album verschijnt dit jaar.

Björn Olsberg (ZW) is oprichter en hoofdredacteur van muziekmagazine Studio. Hij is een ervaren zanger en heeft een passie voor het ontdekken van nieuwe muziek.

Heike Senteck, Brand Communication Manager, Consumer Brands bij Wacom Europe en jurylid van de competitie, zegt: "We leven nu in een online wereld waar mensen eenvoudig zichzelf kunnen uiten en hun creativiteit kunnen delen met anderen. We willen daarom het muziekelement van onze video open stellen voor de MySpace gemeenschap. Dit is de eerste keer dat Wacom zich openstelt voor creativiteit van buiten het bedrijf met corporate marketingactiviteiten en we verwachten dat dit interessant wordt. Het feit dat de competitie open is voor iedere artiest en Wacom Europe GmbH · Europark Fichtenhain A9 · 47807 Krefeld · Germany · www.wacom.eu





3/4

Persbericht 19 april 2010

muziekgenre maakt dit nog spannender. We hopen dat het iets oplevert dat we wellicht niet zelf gekozen zouden hebben."

Kijk voor meer informatie over de competitie of voor deelname, kijk www.myspace.com/soundofbamboo.

De volledig social media release voor de competitie is te vinden op: www.socialmediarelease.de/sound-of-bamboo-nl

Meer informatie over Bamboo vindt u op www.wacom.eu/bamboo.


-einde-

Informatie over de producten en diensten van Wacom Europe vindt u op www.wacom.eu.

Over Wacom
Wacom Europe GmbH is een dochteronderneming van Wacom Company, Ltd. (Tokyo Stock Exchange 6727). Wacom®, opgericht in 1983, is een wereldwijd opererende onderneming met hoofdkantoor in Japan met dochterondernemingen en kantoren in de gehele wereld om de marketing en distributie te ondersteunen in 150 landen. Wacoms visie is om mensen en technologie dichter bij elkaar te brengen met natuurlijke interface technologie. Daarmee is de onderneming de leidende fabrikant geworden van pentabletten, interactieve pen displays en digitale interface oplossingen. De geavanceerde technologie van Wacoms intuïtieve invoerinstrumenten wordt wereldwijd gebruikt voor het creëren de meest opwindende digitale kunst, film, speciale effecten, mode en vormgeving en voorziet zakelijke en thuisgebruikers met de vooraanstaande technologie om hun persoonlijkheid tot uitdrukking te brengen. Miljoenen consumenten gebruiken de draad- en batterijloze, drukgevoelige pentechnologie. De onderneming biedt haar producten ook als OEM soluties aan leidende fabrikanten die groeiende markten bedienen. Wacoms interface technologie, genaamd Wacom Feel IT Technologies, wordt eveneens aangeboden als een geïntegreerde oplossing voor strategische partners. De meeste fabrikanten van tablet PCs rekenen op de geavanceerde kenmerken van betrouwbaarheid van het merk voor het leveren van een superieure user interface ervaring.

Wacom Europe GmbH · Europark Fichtenhain A9 · 47807 Krefeld · Germany · www.wacom.eu





4/4

Persbericht 19 april 2010