Het verhaal achter Zevia LLC & Villars Maître Chocolatier! Succesverhalen over Stevia in de detailhandel bij Stevia World Europe

Producten zoals Zevia Soda en Villars Maître Chocolatier’s pure chocoladerepen met 70% cacao waren de eerste waarbij gebruik werd gemaakt van stevia-zoetstoffen in hun respectievelijke productcategorieën en blijken nu favoriet te zijn bij de consument

Bij de 2e Stevia World Europe, een tweedaags congres in Genève op 18 en 19 mei, worden deze successen van stevia in de detailhandel en nog veel meer gepresenteerd

GENÈVE--(BUSINESS WIRE)-- 20100419 --

Bij het onlangs gehouden congres Stevia World Americas meldde marktonderzoeksbureau SPINS dat er van 2004 tot 2008 over de hele wereld ruim 2000 nieuwe met stevia gezoete producten op de markt zijn gebracht. Meer recentelijk heeft SPINS vastgesteld dat Zevia de best verkopende drank is in de categorie natuurlijke dranken in de VS.

Het veranderende consumentenklimaat in de detailhandel met betrekking tot stevia-zoetstoffen en met stevia gezoete producten is het thema van het 2e Stevia World Europe-congres in het Zwitserse Genève op 18 en 19 mei 2010. De heer Derek A. Newman, een directeur van Zevia LLC, zal details delen over hoe hun met stevia gezoete Zevia Soda vanuit een zwakke positie als een komeet omhoog is geschoten, met een omzetstijging van 600% in januari 2010 ten opzichte van januari 2009. Ook kreeg het product juichende kritieken van de media en consumenten, waaronder de recensie van ‘Supermarkt Goeroe’ Phil Lempert die onlangs werd gepubliceerd op: Stevia World Forum site.

Voor het 2e Stevia World Europe-congres is ook de heer Alexandre Sacerdoti, algemeen directeur van Villars Maître Chocolatier, uitgenodigd om te spreken over de uitdagingen op het gebied van formulering, smaak en marketing waarmee men te maken kreeg bij het ontwikkelen van ’s werelds eerste chocolade gezoet met stevia.

Mintel, dat met SPINS heeft samengewerkt aan de publicatie van het definitieve Stevia Marktonderzoek, zal ook van zich laten horen op het 2e Stevia World Europe congres. De heer David Jago, directeur Custom Solutions bij Mintel, zal uitgebreid ingaan op trends en innovaties, nieuwe producten, reacties van consumenten en de acceptatie van toepassing van stevia in voedingsmiddelen en dranken. Daarnaast biedt Fonterra Brands een Australisch perspectief bij het congres. Zij zullen de trends op de markt en de verwachtingen van samenstellers van voedingsmiddelen en dranken met betrekking tot zoetmiddelen bespreken.

Naast het bespreken van de successen van stevia in de detailhandel worden bij het 2e Stevia World Europe-congres ook belangrijke updates gegeven over innovaties en formuleringen van op stevia gebaseerde producten, standpunten van regelgevende instanties en de wetenschap inzake stevioside (steviol glycoside), kwaliteitscontrole, organische certificering en andere specificaties voor etikettering, maar ook over nieuwe toepassingen van stevia in geneesmiddelen, nutraceutica en diervoeding.

Geïnteresseerden kunnen zich online registreren voor deelname aan het 2e Stevia World Europe-congres op: Stevia World Forum site.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Centre for Management Technology

Hafizah Adam, +65 63469218