KPN NV

KPN Nieuws

KPN start communicatiecampagne interactieve TV

Datum

19 april 2010

Nummer

025

Vanaf vandaag start KPN een nieuwe communicatiecampagne rondom Interactieve TV van KPN, waarin het thema Live TV pauzeren centraal staat. Deze Generatie KPN campagne gaat over een herkenbare Nederlandse situatie: een man ligt op de bank RTL Boulevard te kijken, maar zijn hond is het hier niet helemaal mee eens. De trouwe viervoeter doet er dan ook alles aan om zijn baasje van de bank te krijgen, omdat de hond graag uitgelaten wil worden. Gelukkig kan de man live televisie pauzeren, waarbij Albert Verlinde in beeld verschijnt.

KPN signaleert dat vaste tv-momenten steeds vaker vervallen bij klanten die gewend zijn aan Interactieve TV. De kijker anno nu kiest graag zelf op welk moment hij programma's en films (terug)kijkt. Interactieve TV maakt Live TV Pauzeren en tot honderd uur programma's opnemen en bewaren op de harde schijf van de digitale tv-ontvanger mogelijk. Om nog meer Nederlanders te voorzien van Interactieve TV heeft KPN geïnvesteerd in de uitbreiding van het bestaande netwerk naar VDSL. Dit betekent dat de internetsnelheden voor klanten verhoogd zijn en daarmee ook het dekkingsgebied van Interactieve TV is vergroot. Ruim 8 op de 10 Nederlandse huishoudens kunnen nu Interactieve TV van KPN thuis ontvangen.

Over TV van KPN

Met een marktaandeel van 23% is KPN de tweede aanbieder op de markt voor Digitale TV in Nederland. KPN heeft de ambitie om in 2010 en de daaropvolgende jaren zijn positie op de Nederlandse TV markt te versterken. Digitale TV van KPN is in twee vormen beschikbaar: Interactieve TV en Digitenne. Interactieve TV is interessant voor consumenten die graag zelf willen kiezen op welk moment zij programma's en video's (terug)kijken. Live TV Pauzeren, Programma Gemist, Videotheek Thuis en het opnemen en bewaren op de harddiskrecorder (tevens digitale ontvanger) zijn belangrijke functies van Interactieve TV. Voor Interactieve TV is het noodzakelijk om internet van KPN te hebben. De kosten voor het basispakket Interactieve TV zijn ¤ 10,- per maand. Met Digitenne ontvangen huishoudens de 23 meest populaire TV zenders en 19 radiozenders. Het signaal van Digitenne wordt opgevangen via een kleine antenne die naast de tv geplaatst wordt. Hierdoor kunnen gebruikers overal en makkelijk tv kijken. Di gitenne is verkrijgbaar voor ¤ 8,50 per maand. Voor meer informatie en verkrijgbaarheid kijk op: www.kpn.com/tv.

Om de nieuwe campagne te bekijken, klik hier: http://www.kpn.com/corporate/overkpn/pers/mediatheek/video.htm