Ingezonden persbericht



---

PERSBERICHT
Veenendaal, 19 maart 2010

"Intelligente" innovatie bij GINAF Trucks

GINAF Trucks bv is ook dit jaar van 20 tot en met 22 april 2010 weer te vinden op de Carrosserievakdagen Hardenberg met mooie voertuigen en interessant nieuws. GINAF heeft een nieuwe plek gekregen op de beursvloer. Wij zijn nu te vinden langs de hoofd looproute in hal 4 standnummer 404. Op de stand worden een tweetal voertuigen gepresenteerd, de X 4243 TS van de Fa. B. Mulder uit Zevenhuizen en de X 4343 LS van de Fa. Van Wijlen uit Sprang Capelle.
De X 4243 TS van de Fa. B. Mulder is uitgevoerd met een slaapcabine, 510 pk MX motor met MX motorrem en HPVS (Hydro Pneumatisch VeerSysteem) met dwarsstabilisatie, superstabilisatie, waterpasdwarsregeling en voertuiggewichtsindicator. Een zeer complete uitvoering, die zal worden ingezet voor het vervoer van asfalt, zand, grint en baggerslib. De X 4343 LS van de Fa. Van Wijlen is te zien met een haakarmopbouw. Het voertuig is uitgerust met een 460 pk MX motor met MX motorrem en GINAF HPVS-opties superstabilisatie, waterpasdwarsregeling, en belangrijk voor het optimaal benutten van de haakarmopbouw het containerzaksysteem op de achterassen.

Intelligente innovatie; GINAF Intelligence
Het "groen" ondernemen heeft tegenwoordig ieders aandacht. Uitstoot van CO2 en met name de vermindering daarvan is een van de speerpunten van het milieubeleid van de overheid in de komende jaren. Dit heeft GINAF aan het denken gezet en is er gekeken naar een structurele bijdrage aan deze problematiek die ook voor de ondernemer interessant is. GINAF heeft met GINAF Intelligence een mogelijkheid bedacht die geen compromis is tussen brandstofverbruik en inzetcapaciteit.
Bij een onbeladen voertuig is het mogelijk om de eerste en laatste Tridem as van de GINAF X 4243 TS, X 4345 TSV en X 5250 TS te heffen waarbij de laatste as ook ontkoppeld wordt van de aandrijflijn, zodat het aantal aangedreven en roterende assen wordt verminderd. Voor de X 4345 TS, X 4446 TS en X 5350 TS is het heffen en ontkoppelen alleen mogelijk voor de achterste Tridem as.
Bij beladen (terrein)inzet waar maximale prestatie en gewicht een grote rol spelen, zakken de geheven assen automatisch en kan de laatste as weer worden ingeschakeld in de drijflijn. De terreineigenschappen en capaciteit blijven daardoor echt GINAF waardig. Er wordt dus geen compromis gesloten, het is EN-EN, een echte Intelligente GINAF oplossing.

HydroAxle+
Nog meer nieuws van de GINAF werkvloer. Op dit moment wordt er druk gewerkt aan de toevoeging van de HydroAxle+ op GINAF voertuigen. Binnenkort zal vanuit de ontwikkelingsfase een prototype X 3232 S (6 x 4 widespread) worden opgebouwd en uitgebreid worden getest. Houd u de GINAF website in de gaten voor het laatste nieuws.

Komt u vooral langs bij onze stand tijdens de beurs, dan zullen wij uw persoonlijke wensen en eventuele vragen met genoegen beantwoorden.

Publicatie toegestaan, (aanpassingen) graag in overleg met GINAF Trucks bv.