Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Verschijning 20 april: Panorama Misdaaddossier
De Heineken ontvoering - Het complete verhaal

Hoofddorp 19 april 2010 - Dinsdag 20 april verschijnt het boek Panorama Misdaaddossier; de Heineken Ontvoering. Deze uitgave van weekblad Panorama en uitgeverij Just Publishers vertelt waarom de oerknal van de Nederlandse georganiseerde misdaad tot op de dag van vandaag nadreunt.

()
Weekblad Panorama volgde vanaf de eerste dag de ontvoering en de langdurige nasleep op de voet. Zo ontdekte Panorama in 1994 de voortvluchtige Frans Meijer in Paraquay en spoorde het blad in 2010 ontvoerder Martin Erkamps op in Panama.

Het weekblad beschikt inmiddels over een enorm archief over de Heineken-zaak. Samen met uitgeverij Just Publishers werd besloten tot uitgave van een boek met daarin 'het complete verhaal over de Heineken ontvoering'.

Nieuwe getuigenissen
Panorama Misdaaddossier; de Heineken Ontvoering bevat o.a. nieuwe interviews en getuigenissen, alle losgeldbrieven, een grote hoeveelheid onbekende details, vele tientallen ongepubliceerde foto's en documenten. Oud-hoofdcommissaris Kees Sietsma, de leider van het oorspronkelijke politieteam schreef in zijn exclusieve voorwoord: "De herinneringen boeiden mij weer en riepen een soortgelijke spanning op als destijds het geval was."

Over de auteurs
Auteur Nick Kivits (1984) is freelance journalist en schrijft al jaren voor Panorama en Revu. Voor dit boek reconstrueerde hij de Heinekenzaak van minuut tot minuut. Over medeauteur Sjerp Jaarsma (1968) zegt misdaadreporter John van den Heuvel: "Jaarsma weet alles van de ontvoering, hij kent alle details, ik denk zelfs nog beter dan de ontvoerders zelf."

Specificaties
Titel: De Heineken Ontvoering Samenstelling en bewerking: Nick Kivits en Sjerp Jaarsma Uitgevers: Just Publishers en Panorama Uitvoering: Groot formaat paperback (210 x 260 mm) Aantal pagina's: 224
ISBN: 97890 8975 1331

Verkoopprijs: 19,95 euro

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht