Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Amalia collectie en look-a-likes
Knippie maakt van elk meisje een prinses

Hoofddorp, 19 april 2010 ­ Welk meisje wil niet graag een prinses zijn? Roze jurkjes, zilveren schoentjes - dat zijn dan de standaardingrediënten voor verkleedprinsessen. Maar de échte prinsesjes kleden zich anno 2010 niet meer zo. Knippie liet zich inspireren door onze eigen prinses Amalia, met een heuse Amalia collectie als resultaat. Geshowd door Amalia look-a-likes!

()
Rennen over het schoolplein, rolschaatsen, van de glijbaan af - prinses Amalia is niet anders dan andere meisjes. Maar ook thee drinken bij koningin (oma) Beatrix of met papa en mama mee op staatsbezoek hoort bij Amalia's dagelijkse leven. En prinses Máxima verstaat de kunst haar dochter voor elke situatie passend te kleden. Netjes en modisch, maar ook praktisch en lekker zittend.

Met patronen erbij
Knippie, het zelfmaakmodetijdschrift voor kinderen van 0-12 jaar, liet zich inspireren door de kledingkeuze van (de mama van) prinses Amalia. Dat resulteert in een heuse Amalia collectie. Deze staat in het voorjaarsnummer en wordt getoond door Amalia look-a-likes. Lezers van het blad kunnen de kleding zelf maken, met behulp van de patronen die erbij zijn gevoegd.

De Amalia collectie is te zien in Knippie editie 2, die vanaf 20 april in de winkels ligt.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (