Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

APK-abonnement van De Hypotheekshop akkoord bevonden

DNB: 'Advies Periodieke Keuring geen verzekeringsproduct'

Huizen, 20 april 2010 - De Nederlandsche Bank (DNB) heeft schriftelijk bevestigd dat de dienstverlening van de Advies Periodieke Keuring (APK) van De Hypotheekshop niet wordt gezien als een verzekeringsproduct. Ron Bavelaar, algemeen directeur van De Hypotheekshop: 'Wij kunnen de APK-dienstverlening als abonnement blijven aanbieden om onze klanten optimaal van dienst te zijn na het afsluiten van een hypotheek.'

Invulling APK
Met de APK geeft De Hypotheekshop invulling aan de zorgplicht bij hypotheken. De APK behelst zeven beloftes naar de klant: tweejaarlijks een update gesprek, een helpdesk, hypotheekalarm, begeleiding bij een renteherziening, actuele renteservice, pensioencheck en een nieuwsbrief met actuele hypotheekinformatie. Bavelaar: 'Met de APK laten wij zien dat de klant bij ons echt centraal staat. Wij begeleiden de klant 30 jaar lang. Omdat de situatie van de klant continu verandert, moet het oorspronkelijke advies blijvend tegen het licht worden gehouden. Dit doen wij met de APK-dienstverlening.'

'We zijn als organisatie verheugd met de bevestiging van DNB dat de APK geen verzekering is. Hiermee kunnen wij onze zorgplicht naar de consument optimaal invulling geven. De consument weet op deze manier waar hij aan toe is bij het afsluiten van de dienstverleningsovereenkomst', aldus Bavelaar.

De Hypotheekshop
De Hypotheekshop is met circa 180 vestigingen de grootste hypotheekadviesketen in Nederland, waar iedereen terecht kan voor een duidelijk verhaal over hypotheken, pensioenen en verzekeringen. Voor nu én voor de toekomst. De Hypotheekshop geeft ongekleurd advies en is niet gebonden aan een bank, verzekeringsmaatschappij of andere financiële instelling.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht