Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Rotterdam, 20 april 2010

Robin Kolner nieuwe Commercieel Directeur NRC Media

Robin Kolner (41) gaat per direct aan de slag als Commercieel Directeur bij NRC Media. Hij gaat de nieuwe verkooporganisatie voor de advertentiemarkt leiden na de verzelfstandiging van NRC Media uit De Persgroep. Kolner heeft ruime ervaring in de dagbladwereld en verheugt zich op de kansen die er liggen voor de titels NRC Handelsblad en nrc.next nu de kranten zelfstandig kunnen opereren. ,,Nadat de koerswijziging van NRC Media was gerealiseerd, heb ik meteen gebeld'', zegt Kolner. ,,De NRC-merken zijn prachtige titels om voor te kunnen werken, met geweldige doelgroepen. Hier kan ik mijn ervaring bij het Financieele Dagblad en De Pers heel goed gebruiken.''

De komst van Kolner is een eerste stap op weg naar versterking van de positie van NRC Media op de advertentiemarkt. NRC Media blijft voor de advertentieverkoop samenwerken met het voormalige moederconcern De Persgroep, maar heeft daarnaast een eigen verkooporganisatie. ,,NRC Media heeft stevige ambities voor groei in de komende jaren'', zegt directeur-uitgever Gert Jan Oelderik van NRC Media. ,,Met Robin halen we al heel veel ervaring in huis - en er is ruimte voor nog meer goede mensen.''

NRC Media is de uitgever van onder meer NRC Handelsblad, nrc.next, nrc.nl en NRC Focus. Robin Kolner was eerder commercieel directeur bij dagblad De Pers (2008-2009) en salesmanager bij het Financieele Dagblad (2005-2008).

Noot voor de redactie (