Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Libelle.nl komt met 'voor het eerst naar de sauna' arrangement

Hoofddorp, 20 april 2010 - Uit het groeiend aantal wellnessresorts in Nederland kun je afleiden dat saunabezoek nog altijd aan populariteit wint. Toch zijn er nog steeds veel vrouwen die niet durven. De site van weekblad Libelle heeft speciaal voor hen een 'voor het eerst naar de sauna' arrangement.

()
Libelle.nl heeft samen met wellnesresort de Veluwse Bron onderzocht hoe het ideale saunabezoek er uitziet, en wat de bezoeker ervan weerhoudt om ook eens een dagje sauna en wellness te boeken.

Liefst samen
Niet elk wellnessresort komt zomaar in aanmerking. De helft van de ondervraagde vrouwen zoekt van tevoren uit ­ meestal op internet ­ welke faciliteiten er aanwezig zijn. Dat het wellnessresort dichtbij huis is, is van minder belang. En dan moet er natuurlijk nog gezelschap gevonden om mee te gaan, want vier op de vijf vrouwen gaat niet naar een wellnessresort zonder vriend of vriendin of de partner.

Voorbereiding
Vier op de vijf vrouwen ontharen zich van tevoren, omdat ze dit verzorgder en hygiënischer vinden. Eén op de vijf vrouwen zorgt ervoor dat ze geen make-up op heeft en een enkeling lakt zelfs haar teennagels. Slechts 1% van de ondervraagde vrouwen maakt zich vlak voor het bezoek zorgen over haar figuur. Dat is ook helemaal niet nodig, want de meeste bezoekers letten helemaal niet op het figuur van anderen. En als ze dat wel doen, is dat lang niet altijd om het eigen figuur met anderen te vergelijken.

Onbekend maakt onbemind
Niet alle vrouwen ervaren een dagje sauna en wellness als pure ontspanning. 14% van de bezoekers van Libelle.nl die de enquête hebben ingevuld, gaat nooit naar de sauna. En onbekend maakt onbemind. De helft van hen voelt zich niet op haar gemak zonder kleren en wil liever niet door anderen bekeken worden.

Badkledingdag
Van de 14% die nooit naar de sauna gaat weet 40% niet wat ze van saunabezoek kan verwachten. Toch zijn veel vrouwen best benieuwd naar hoe het is in een wellnessresort. Of het er echt zo ontspannend en relaxed is als men zegt. En hoe de sfeer is. Een badkledingdag zou ongeveer de helft over de streep trekken. Een kwart zou een bezoek overwegen op een vrouwendag. Wat ook zou schelen is of het voor de andere bezoekers ook de eerste keer is. Een sauna helemaal voor jezelf zou voor een derde van de ondervraagde vrouwen een uitkomst zijn. Maar of Nederland zóveel sauna's heeft?

Speciaal concept
De Veluwse Bron heeft, naar aanleiding van de resultaten uit dit onderzoek, een speciaal concept ontwikkeld zodat men op een unieke manier kan kennismaken met een dagje wellness. Een 'voor het eerst naar de sauna' arrangement. Na een warm welkom met een presentatie over de sauna, de wetenswaardigheden en een rondleiding in de sauna wordt ook het gebruik van de sauna-en wellnessfaciliteiten toegelicht. Daarna kan alsnog de keuze gemaakt worden of men wel of niet blijft. Durft men het toch niet aan dan is men vrij om zich weer om te kleden en huiswaarts te keren. Zonder bijkomende kosten. Besluit men te blijven dan kan men vervolgens gaan ontdekken hoe ontspannen een dagje wellness kan zijn.

Libelle testpanel

Op Libelle.nl kan een ieder zich opgeven voor het Libelle testpanel en kans maken op het testen van het 'voor het eerst naar de sauna' arrangement bij de Veluwse Bron. Ook ervaren saunagangers kunnen zich opgeven voor het testpanel. Voor hen wordt een ander arrangement samengesteld om te testen.

Over Libelle


* Met een wekelijkse oplage van bijna 500.000 per week en een sitebezoek van 400.000 bezoekers per maand bereikt Libelle ruim 32% van de Nederlandse vrouwen en 11,6% van de Nederlandse mannen.


* Op de 14de Libelle Zomerweek van 17 t/m 23 mei worden 80.000 bezoekers verwacht

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Follow us @

Sanoma Uitgevers

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht