Ingezonden persbericht


Hertz Autoverhuur helpt Europese reizigers thuis te komen bij huidige verstoringen vliegverkeer


* Geen extra kosten voor het achterlaten van auto's in een ander land ('one-way drop off')
* Huurverlenging voor klanten met vertrekvertraging en bescherming van reserveringen voor klanten met aankomstvertraging
* Vooruitbetalende klanten hebben recht op 100% restitutie bij voortijdige annulering
* Online actueel overzicht van beschikbare auto's in het buitenland

Hoofddorp, 20 april 2010 ­ Hertz, 's werelds grootste verhuuurder van auto's, heeft een aantal speciale maatregelen genomen om mensen in Europa te helpen thuis te komen na verstoring van het vliegverkeer als gevolg van de vulkanische as. Het bedrijf brengt klanten die auto's terugrijden naar het land van herkomst, geen extra kosten in rekening voor het terugbrengen van huurauto's in een ander land ('one-way drop off'). De website van de Hertz Transferdesk (www.hertz-transfer.eu/) bevat naast een telefoonnummer van de klantenservice een actueel overzicht van de beschikbaarheid van in het buitenland geregistreerde auto's per land, zodat klanten een geschikte huurauto kunnen selecteren voor de thuisreis.

Daarnaast verlengt Hertz de huur voor klanten met vertrekvertraging en beschermt Hertz de reserveringen van klanten met aankomstvertraging. Klanten die direct bij Hertz gereserveerd hebben op basis van vooruitbetaling, hebben recht op volledige restitutie als zij vóór de ophaaldatum online of telefonisch annuleren in het geval dat hun reis is verstoord door de vulkanische as. Klanten die vooruit hebben betaald en niet annuleren en dus ook hun auto niet komen ophalen ontvangen op aanvraag een restitutie.

'Bij Hertz streven wij ernaar mensen onderweg te houden nu het luchtverkeer grotendeels is verstoord door de vulkanische as', aldus Henk van den Helder, Algemeen Directeur van Hertz Benelux. 'We doen er alles aan om klanten te helpen thuis te komen. We brengen klanten die auto's terugrijden naar het land van herkomst, geen extra kosten in rekening voor het terugbrengen in een ander land ('one-way drop off'). Dit draagt bij tot een effectieve herverdeling van ons wagenpark. Daarnaast zetten we zowel extra auto's als extra personeel in om deze ongebruikelijke situatie het hoofd te bieden.'

Hertz houdt klanten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via Twitter (www.twitter.com/hertz) en Facebook (www.facebook.com/page/hertz). De Facebook-pagina zal worden voorzien van een gedeelte om klanten te helpen carpoolen.

Daarnaast helpt het bedrijf de luchtvaartmaatschappijen waar het mee samenwerkt met het repatriëren van bemanningen, zodat de normale dienstverlening meteen weer van start kan gaan zodra het Europese luchtruim is vrijgegeven.

'Onze teams zetten alles op alles om onze klanten te helpen hun eindbestemming te bereiken. Aangezien het Europees servicecentrum van Hertz momenteel wel vier keer zoveel telefoontjes als normaal te verwerken krijgt, hebben we de steun ingeroepen van onze Amerikaanse centra en onze Europese teams uitgebreid om aan de vraag te voldoen', voegt van den Helder eraan toe.

Over Hertz
Hertz is 's werelds grootste autoverhuurmaatschappij met meer dan 8.000 corporate vestigingen in 145 landen. Product- en service-innovaties zoals de Hertz #1 Club Gold, het speciaal voor Hertz ontworpen NeverLost satelliet navigatie systeem, het Hertz in-car DVD Entertainment en de unieke voertuigen in de Prestige, Fun en Green Collections onderscheiden Hertz van de concurrentie.

www.hertz.nl

//////////////