Alzheimer Nederland



- PERSBERICHT -

Alzheimer Nederland krijgt eerste Privacy Waarborg

Den Haag, 21 april

Alzheimer Nederland heeft vandaag uit handen van Minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken als eerste goede doel het DDMA Privacy Waarborg ontvangen. Via het aan het waarborg verbonden logo ­ een oranje met blauw hangslot - weten consumenten dat de aangesloten organisatie hun persoonsgegevens niet misbruikt voor reclamedoeleinden. Alzheimer Nederland vindt het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met de privacy van donateurs en betrokkenen. Gea Broekema, algemeen directeur van Alzheimer Nederland nam het waarborg trots in ontvangst. "We zien het waarborg als erkenning van onze grote inspanningen voor een zorgvuldig privacybeleid."

Alzheimer Nederland ontving het privacy waarborg omdat ze niet alleen voldoet aan de wettelijke verplichtingen voor het gebruik van persoonsgegevens, maar zichzelf ook de extra strenge regels van de brancheorganisatie DDMA heeft opgelegd. Zo verwerkt Alzheimer Nederland alleen gegevens voor een concreet doel en verzamelt ze alleen noodzakelijke gegevens. Ook zijn de persoonsgegevens beveiligd tegen verlies of diefstal. Een compleet overzicht van alle regels vindt u op www.privacywaarborg.nl

OVER ALZHEIMER NEDERLAND
Alzheimer Nederland is de enige organisatie in Nederland die zich inzet voor alle mensen met dementie en hun naaste omgeving. Wij doen dit door het subsidiëren van wetenschappelijk onderzoek, het verstrekken van informatie, ondersteuning en belangenbehartiging. Met 52 regionale afdelingen en meer dan 180 Alzheimer Cafés heeft Alzheimer Nederland een landelijk bereik. Alzheimer Nederland is voor haar werk afhankelijk van vrijwillige bijdragen van donateurs. Kijk voor meer informatie op www.alzheimer-nederland.nl.

OVER DDMA
DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing. DDMA omvat alle kanalen voor Direct Marketing, van folder tot e-mail, van telefoon tot social marketing. DDMA heeft zowel opdrachtgevers als leveranciers als lid. DDMA vertegenwoordigt de belangen van alle partijen in de branche door kennis over direct marketing als effectief verkoopinstrument te vergroten. Kijk voor meer informatie op www.ddma.nl.






Noot voor de redactie,