Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
2010
Bezoekadres: Stadhuis
Coolsingel 40, Rotterdam
Postadres: Postbus 70012
21 april 2010 3000 KP Rotterdam
Economische impuls door de komst van de Tour de France
Veel Rotterdamse bedrijven en instellingen profiteren van de komst van de Tour de
France naar Rotterdam. Nu alle aanbestedingen zijn verwerkt en orders worden
geplaatst is te zien dat bedrijven uit Rotterdam en de regio goed meedelen in de
orderportefeuille. De Tour de France in Rotterdam zorgt daarmee voor een extra
impuls in economisch mindere tijden.
Diversiteit aan diensten en goederen
Een selectie van de bedrijven die goederen en diensten leveren tijdens Le Grand Départ Rotterdam 2010
zijn Sodexo (VIP-catering voor ca. 8000 personen), Spido, Hanson (producent ploegenpresentatie),
BvH/ViaHandelskade en Immits visuele communicatie (reclame en vormgeving), Wiltraco (logistiek
virtueel parcours), Sport & Event Security (beveiliging en coördinatie vrijwilligers), House of Kent
(hostessen), Ronald Vierbergen Producties (promotiefilm), Wielerland.nl (Le Grand Départ Toertocht 1
juli) en Ahoy' (permanence).
In de sector horeca profiteren de Rotterdamse hotels kort voor en tijdens Le Grand Départ. Speciale
bijeenkomsten tijden de Tour worden gehouden in onder andere Restaurant Parkheuvel, Koninklijke Roei-
en Zeilvereniging de Maas, Cruise Terminal (Diner Maillot Jaune op 25 maart jl.), Wereldmuseum, Nieuwe
Luxor (VIP-locatie), Prachtig en vele andere locaties.
Impuls voor de regio
Rotterdamse leveranciers met een bijzondere status zijn de RET (official transporter), het Algemeen
Dagblad (mediapartner), Shipmate als partner voor vlaggen en reclamedoeken en Blomsma Print & Sign
(stickers t.b.v. city dressing). De lijst van leveranciers uit de regio Rotterdam wordt aangevuld met
vooraanstaande internationaal werkende leveranciers die gekozen werden op basis van kwaliteit en prijs
zoals de Boer Tenten (bouw 10.000 m2 VIP-tenten), Shivers (productiewerkzaamheden), BloemBloem
(decoratie VIP-dorpen), Ron Koebrugge/Amstel Bier (publiekscatering), Movico (Grand Départ Truck) en
JVR (grootbeeldschermen en geluid).
Het totale bedrag dat op deze manier wordt geïnvesteerd ligt rond de 5 miljoen euro. In totaal verwacht de
organisatie dat er tussen de 30 en 35 miljoen euro zal worden omgezet in Rotterdam tijdens Le Grand
Départ van 1 t/m 4 juli 2010. Het Projectteam van Le Grand Départ in Rotterdam heeft met het
aanbesteden van de meeste projectonderdelen nu de fase van inventariseren en plannen maken
afgesloten. De productiefase is gestart en het projectteam van Le Grand Départ Rotterdam 2010 richt zich
hier nu volledig op.
Ingezonden persbericht