AdFIRST breidt uit met Internet & Interactief


adFIRST twee jaar in de Zaanstreek

WORMER, 20100421 -- 90% van de MKB-ers zoekt als eerste informatie op Internet. adFIRST, reclame- en communicatiebureau uit Wormer, bestaat twee jaar en speelt hierop in met een meimaand vol actie en uitbreiding van haar diensten met de afdeling Internet en Interactief.

Alexandra van der Stap, directeur/eigenaar, vertelt: "In april 2008 ging adFIRST van start als creatief bureau voor communicatie en reclame. Wij waren gericht op communicatiestrategie, huisstijl en identiteit, en reclame en drukwerk. Toen stonden wij aan het begin van een economische crisis. Deze heeft, samen met de spectaculaire groei van de digitale media, de afgelopen twee jaar het reclamelandschap blijvend veranderd. Hier spelen wij nu op in met onze nieuwe afdeling Internet en Interactief, waarbij wij onze klanten nog beter gaan ondersteunen met internet en mobiele marketing, zoekmachine optimalisatie, zakelijk gebruik van social media, en webdesign gericht op conversie en effectiviteit".

Juist in deze tijden moeten bedrijven slim omgaan met hun reclamebudgetten. En Internet is waar deze budgetten meer en meer aan worden uitgegeven, niet alleen bij het grootbedrijf, maar ook bij het MKB: waar de advertentieuitgaven aan gedrukte media met 13% zijn gedaald in 2009, zijn de uitgaven op Internet met 17% gestegen. Op Internet kunnen bedrijven zich gericht profileren, de effecten van hun inspanningen zien en direct hierop inspelen.

Alexandra: "90% van de MKB-ers zoekt informatie als eerste via het Internet. Voor hun leveranciers is het dan ook van het grootste belang dat zij op dat moment goed worden gevonden en dat de (aanstaande) klant de informatie vindt die hij zoekt. Maar het doel van uw internetactiviteiten is niet om alleen informatie te geven. Het doel is om te verkopen en contact te leggen met uw prospects. Daarom is, naast vindbaarheid, conversie het allerbelangrijkste. Het gaat er niet alleen om dat u zoveel mogelijk bezoekers krijgt op uw website. Het gaat er om dat zoveel mogelijk bezoekers klanten worden. "

adFIRST ziet hierbij volop kansen om de ondernemers in de Zaanstreek en omgeving te helpen bij het gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. De nieuwe afdeling Internet en Interactief zal de bestaande activiteiten versterken. En van start gaan met flink wat actie. Alexandra: "We hebben verschillende nieuwe diensten ontwikkeld, die wij vanaf 1 mei gaan promoten. Via onze nieuwsbrief, onze Twitter en Facebook pagina's en verscheidene mailings en andere acties zullen we iedereen op de hoogte houden. Zo geven we een gratis scan van de internetactiviteiten weg met verbeteradvies. Maar ook, omdat alles begint met de juiste profilering, een gratis restyling van logo en huisstijl. Hiernaast wordt onze website volledig vernieuwd om onze nieuwe richting goed weer te geven. We houden u op de hoogte!"

Zie ook www.adfirst.nl
Om op te hoogte te blijven van de activiteiten en te profiteren van de acties kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief via nieuwsbrief@adfirst.nl of www.adfirst.nl/nieuwsbrief.