Office Depot toont 40 nieuwe groene initiatieven ter viering van de 40e verjaardag van Earth Day wereldwijd

BOCA RATON, Florida--(BUSINESS WIRE)-- 20100421 --

Ter gelegenheid van de 40e verjaardag van Earth Day (Dag van de Aarde), toont Office Depot (NYSE:ODP), een vooraanstaand wereldwijd leverancier van kantoorartikelen en -diensten de meer dan 23-jarige geschiedenis van het bedrijf op het gebied van zakendoen, mensen en de planeet door de nadruk te leggen op 40 nieuwe groene initiatieven. Dit brede scala van groene oplossingen in de vorm van programma’s, promoties en productaanbod versterkt Office Depot’s wereldwijde milieustrategie om steeds meer groen te kopen, groen te zijn en groen te verkopen.

Door consistent een breed scala van initiatieven in te voeren op basis van deze wereldwijde strategie, heeft Office Depot niet alleen meetbaar zijn eigen milieuprestaties verbeterd, maar bovendien de leveranciers en de klanten van het bedrijf in staat gesteld om hetzelfde te doen. In de Verenigde Staten levert het bedrijf meer dan 6500 producten met aandacht voor het milieu en met certificaties. Hieronder vallen ruim 4500 artikelen met gerecycleerde inhoud, meer dan duizend energiezuinige technologische en verlichtingsproducten en honderden artikelen die voorzien zijn van een certificaat dat aangeeft dat zij met veiligere chemische stoffen zijn geproduceerd. Om zijn eigen milieu-footprint te verminderen, heeft Office Depot zich primair geconcentreerd op de volgende initiatieven:

  • Groen gebouw-ontwerp en groene activiteiten:

Office Depot neemt het voortouw in de kantoorartikelenbranche als het gaat om Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) certificatie. Office Depot zal het eerste kantoorartikelenbedrijf zijn dat LEED-certificatie ondersteunt voor al zijn belangrijkste gebouwtypen in Noord-Amerika. Bovendien heeft het bedrijf ISO14001 certificatie bereikt voor de meeste van zijn belangrijke locaties in Europa en BREEAM certificatie voor zijn nieuwe hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. In 2008 bouwde het bedrijf het eerste LEED Gold gecertificeerde store-prototype in Austin, Texas, en heeft het meer recent een dappere poging aangekondigd om te proberen LEED te krijgen voor Commercial Interiors (CI) certificatie voor nieuwe Office Depot stores in Noord-Amerika per juni 2010. Het bedrijf heeft ook plannen aangekondigd om LEED aan te vragen voor Existing Buildings (EB) certificatie bij hun wereldwijd hoofdkantoor in Boca Raton, Florida, en in het nieuwe magazijn Newville, Pennsylvania.

  • Koolstofverlagings- en koolstofevenwichtprocedures:

Office Depot heeft een lange geschiedenis als het gaat om het implementeren van initiatieven met als doel het verminderen van de koolstofemissies. In het Verenigd Koninkrijk is Office Depot begonnen met het op de fiets leveren van kantoorartikelen in Londen; in de Verenigde Staten is het bedrijf begonnen met voertuigen die lopen op CNG (Compressed Natural Gas oftewel samengeperst aardgas) en heeft een uniek samenwerkingsverband gelanceerd met NextEra™, Noord-Amerika’s grootste producent van wind- en zonne-energie. Voor het lanceren van het samenwerkingsverband, bracht Office Depot de hele koolstofuitstoot van de NASCAR race op de Phoenix International Raceway in evenwicht, en lanceerde het een groenere verzend-oplossing die unieke incentives biedt om klanten te stimuleren om de koolstofuitstoot te verminderen die in verband staat met de levering van kantoorartikelen.

Hieronder is een lijst weergegeven van Office Depot’s nieuwe groene initiatieven die in april 2010 en daarna worden geïmplementeerd.

Nieuwe initiatieven om steeds meer groen te kopen

  • Wereldwijde groene merkstrategie: Office Depot lanceert een nieuwe wereldwijde merkstrategie waaronder een nieuw overkoepelend thema en nieuwe identiteit voor groen.
  • 100% Post-Consumer gerecycled papier: Office Depot zal overgaan tot de introductie van EnviroCopy 100% post consumer gerecycled, door de Forest Stewardship Council (FSC) gecertificeerd kopieerpapier in alle Office Depot retailstores in Noord-Amerika.
  • Certificatie van koolstofneutraal papier: Office Depot zal een Green-e certificatie proberen te krijgen voor het EnviroCopy 100% gerecycleerd kopieerpapier van het bedrijf, om klanten te helpen begrijpen dat het papier is gecertificeerd als koolstofneutraal.
  • Relatie met New Leaf: Office Depot is van plan zijn relatie met milieupionier New Leaf Paper uit te breiden door het toevoegen van meer New Leaf producten aan zijn productassortiment.
  • EcoLogo certificatie: Het bedrijf zal EcoLogo certificatie proberen te krijgen door met Office Depot ‘s eigen inkt- en tonercartridges te werken.
  • Premium Green Printing: Office Depot’s Copy & Print Depot zal de beschikbaarheid uitbreiden van 100% post-consumer gerecyclede druk- en bind-oplossingen onder een nieuw initiatief dat Premium Green Printing wordt genoemd.
  • FSC certificatie voor Regional Print Facilities (RPFs): Office Depot zal proberen FSC certificatie te krijgen voor alle Regional Print Facilities, wat klanten in staat stelt een ononderbroken FSC-keten te hebben voor het uitvoeren van afdruktaken via Office Depot.
  • FSC gecertificeerd marketingpapier: Office Depot gaat FSC gecertificeerd papier gebruiken voor meer dan 40% van zijn reclame- en marketing papierbehoeften en Sustainable Forestry Initiative (SFI) of Community Supported Agriculture (CSA) gecertificeerd papier voor meer dan 40% van zijn overige behoeften.
  • Koolstofneutraal cataloguspapier in Europa: Office Depot zal zijn Europese catalogus gaan drukken op gecertificeerd koolstofneutraal papier voor al zijn marketingactiviteiten in 2010.
  • Duurzaam aankoopbeleid: Office Depot zal een nieuw duurzaam aankopenbeleid implementeren bij het wereldwijd hoofdkantoor van het bedrijf in Boca Raton, Florida.

Nieuwe initiatieven om steeds groener te worden

  • Fietsleveringen in het Verenigd Koninkrijk: Office Depot is overgestapt van bestelwagens op fietsen voor 75% van zijn productleveringen binnen Londen. Door het introduceren van zes fietsen en het niet meer gebruiken van zes bestelwagens zal het bedrijf zijn kooldioxide-emissies terugbrengen van 320 kg naar 80 kg per dag.
  • LEED certificatie bij wereldwijd hoofdkantoor: Office Depot zal proberen LEED voor EB certificatie te verkrijgen in zijn hoofdkantoor en de eerste kantoorartikelenleverancier te worden die een LEED-gecertificeerde hoofdvestiging krijgt.
  • Batterijrecycling: Office Depot zal een nieuw recycling-initiatief implementeren op het hoofdkantoor voor het terugnemen van droge-cel batterijen.
  • Groen schoonmaken: Office Depot zal overstappen op groene schoonmaakproducten en op microvezel gebaseerde doeken voor het dweilen en schoonmaken van zijn hoofdkantoor.
  • Koolstofevenwichtige gebouwen: Office Depot’s wereldwijde hoofdvestiging en alle nieuwe retailstores in Noord-Amerika zullen in 2010 koolstofneutraal worden gemaakt met de aankoop van Renewable Energy Credits van NextEra Energy.
  • Koolstof-evenwichtige NASCAR race in Phoenix: Office Depot heeft samengewerkt met NextEra Energy aan het koolstofevenwichtig maken van de gehele NASCAR Subway Fresh Fit 600 op de Phoenix International Raceway, waaronder auto’s, teamvervoermiddelen en fantransport naar het evenement.
  • Lampverwijdering uit de verlichting in de stores: Office Depot gaat een programma uitrollen voor het toevoegen van reflectors en het weghalen van lampen uit de verlichting in de stores, wat helpt bij het verminderen van de energie per verlichting met tot een derde.
  • EcoSmart implementatie in Europa: Office Depot gaat proberen een EcoSmart programma te starten voor het terugnemen van een scala van afval van de Europese hoofdvestiging van Office Depot om dat afval om te zetten in gebruiksartikelen voor gebruik in het gebouw.
  • LEED certificatie bij de Combo faciliteit in de V.S.: Office Depot gaat proberen LEED certificatie te krijgen voor zijn nieuwe combinatiemagazijn in Newville, Pennsylvania.
  • Levering in herbruikbare zak: Office Depot gaat zijn herbruikbare zak pilotprogramma uitbreiden om producten te leveren aan contractklanten in Noord-Amerika.
  • Compressed Natural Gas Vehicle Pilot: Office Depot start met het gebruik van Compressed Natural Gas (CNG) voertuigen op hun Georgia-markten in Austin, Texas en Atlanta.

Nieuwe initiatieven om meer groen te verkopen

  • Grow Greener marketingcampagne: Office Depot heeft een geïntegreerde meerkanaals marketingcampagne gelanceerd in Noord-Amerika en Europa met als thema “Grow Greener”.
  • Milieuadviesoplossing: Office Depot gaat een milieuadviesoplossing lanceren waarmee instanties in de publieke sector, hoger onderwijsklanten en groene teams in de privé-sector gratis advies zal worden aangeboden van experts in het Responsible Purchasing Network (RPN). Via dit programma gaan RPN consultants klanten van Office Depot helpen bij het ontwikkelen en implementeren van uitgebreide programma’s om hun kantoren groen te maken.
  • Groene catalogi: Office Depot gaat een serie mini Green Book Catalogi ontwikkelen om klanten te informeren en producten te tonen om bedrijven te helpen groener te worden.
  • Greener Alternatives Tool: Office Depot zal zijn Greener Alternatives Tool uitbreiden met aanvullende milieu-attributen die verdergaan dan “recycled”. Dit hulpmiddel helpt contractklanten bij het vinden van groenere opties die mogelijk hun hoogvolume inkopen kunnen vervangen.
  • Groener verzendprogramma: Office Depot heeft een nieuw groener verzendprogramma gelanceerd in samenwerking met NextEra Energy. Dit programma helpt contractklanten stimuleren om de leveringsfrequentie en de bijbehorende koolstofemissies te verlagen.
  • Grow Greener Microsite: Beschikbaar op www.officedepotgrowgreener.com, helpt de site klanten om groener te worden door tips te geven, groene producten en aanbiedingen te beschrijven en te vragen om nieuwe ideeën aan sitebezoekers om andere bedrijven te helpen om groener te worden.
  • Green Solutions Website: Office Depot gaat een oplossingenpagina lanceren, om oplossingen te tonen om klanten te helpen groenere praktijken te implementeren, zoals recycling, koolstof-offsetting en betrokkenheid van werknemers.
  • Groene Facebook-bladzijde: Office Depot heeft zijn Facebook-pagina een groene kleur gegeven. De pagina, www.facebook.com/officedepot, werd uitgebreid met groenere producten, verklaringen van medewerkers, tips en polls.
  • Groene store-bewegwijzering: Office Depot gaat nieuwe groene bewegwijzering maken voor Office Depot stores in Noord-Amerika om het winkelend publiek te stimuleren om groener te worden.
  • Tech Trade-In, Trade-Up Event: Klanten worden uitgenodigd om hun oude kantoorapparatuur en elektronica-afval in te leveren bij een willekeurige Office Depot winkel en krijgen dan direct korting op nieuwe daarvoor in aanmerking komende notebookcomputers, printers, camera’s en shredders. Meer informatie is beschikbaar op www.officedepotgrowgreener.com.

Bezoek voor meer informatie over Office Depot’s Earth Day Grow Greener campagne www.officedepotgrowgreener.com.

Bezoek voor het kopen van milieuvriendelijke kantoorartikelen www.officedepot.com/yourgreeneroffice.

Bezoek voor meer informatie over Office Depot’s totale milieu-initiatieven http://socialpressofficedepot.com/environmental-initiatives/.

U kunt Office Depot ook vinden op Facebook op http://www.facebook.com/OfficeDepot en Twitter op http://twitter.com/officedepot.

Over Office Depot

Elke dag draagt Office Depot wereldwijd zorg voor de bedrijfsactiviteiten van miljoenen klanten wereldwijd. Zowel voor de plaatselijke winkel om de hoek als voor de Fortune 500 ondernemingen levert Office Depot wereldwijd producten en diensten aan zijn klanten via 1584 winkels, gedreven en enthousiaste verkoopmedewerkers, eersteklas catalogi en e-commerce-activiteiten ter waarde van 4,1 miljard dollar. Office Depot heeft een jaaromzet van ongeveer 12,1 miljard dollar en heeft wereldwijd ongeveer 41.000 medewerkers. De onderneming levert meer kantoorbenodigdheden en -diensten aan meer klanten in meer landen dan enige andere onderneming en verkoopt momenteel rechtstreeks aan klanten of via dochterondernemingen in 51 landen.

De gewone aandelen van Office Depot zijn genoteerd op de New Yorkse beurs onder het ODP symbool en zijn opgenomen in de S&P 500 Index. Aanvullende persinformatie kunt u vinden op: http://mediarelations.officedepot.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Office Depot, Boca Raton
Melissa Perlman, Public Relations, 561-438-0704

Melissa.Perlman@officedepot.com

Ticker_symbol NYSE:ODP
ISIN US6762201068