Beste kwartaal ooit voor StepStone Solutions

22/04/2010 11:31

StepStone Solutions

Beste kwartaal ooit voor StepStone Solutions:

52 nieuwe klanten wereldwijd

Leiden/Londen, 22 april 2010 - StepStone Solutions, wereldwijd leider in Total Talent Management oplossingen, publiceert de beste kwartaalcijfers ooit. StepStone Solutions contracteerde afgelopen kwartaal 52 nieuwe klanten in 19 landen waaronder de VS, China, Singapore en verschillende landen in Europa. Afgelopen maand werd de overname van StepStone Solutions door private equity investeerder HgCapital aangekondigd (overnamebericht en dealanalyse Gartner in bijlage).

De omzetstijging van 6%, vergeleken met het eerste kwartaal van 2009, is te danken aan een groei van bijna 20% aan inkomsten uit het Software-as-a-Service (SaaS) werkmodel van StepStone Solutions. Ook breidden 120 klanten hun contracten uit met extra producten of modules. StepStone Solutions verzorgt nu recruitment - en talentmanagementtechnologie voor bijna 1.500 organisaties wereldwijd.

'Ons sterke eerste kwartaal plaveit de weg voor wat wij denken dat een spannend jaar in de talent management markt wordt,' zegt Matthew Parker, Managing Director van de StepStone Solutions Group. 'In een herstellende wereldeconomie zien wij dat steeds meer belang wordt gehecht aan het aantrekken en managen van talentvolle medewerkers. Organisaties willen de kwaliteit en het tempo van hun wervingsproces verbeteren, overal waar zij actief zijn. Binnen talent management zien wij opvallende nieuwe ontwikkelingen op sleutelgebieden zoals performance management, compensatiemanagement en opvolgingsplanning.'

Nieuwe klanten van StepStone Solutions zijn onder meer Schiphol en Woningnet, de Russische telecomgroep MTS, de Zweedse spoorwegen SJ AB, de Mexicaanse drankproducent en distributeur GEUSA, het Deense DONG Energy, het Engelse Royal Mail, het Franse advocatenkantoor FIDAL en de industriële groep Nuqul uit het Midden Oosten.

Het groeiende belang van talent wordt onderbouwd in een recent onderzoek onder meer dan 400 senior leidinggevenden wereldwijd, uitgevoerd door The Economist Intelligence Unit en na te lezen via www.stepstonesolutions.com/eiu. Het onderzoek wijst uit dat de beschikbaarheid van talent wordt beschouwd als derde groeifactor (volgens 50% van de ondervraagden), vlak achter economisch herstel en kredietmogelijkheden.

Over StepStone Solutions

StepStone Solutions helpt organisaties wereldwijd het beste uit hun medewerkers te halen en hun business performance en talentstrategieën te ontwikkelen. StepStone Solutions biedt een compleet pakket van Total Talent Management oplossingen voor het vinden, werven, behouden en organiseren van mensen en ondersteunt hen bij de ontwikkeling van hun talent. Met de on-demand software (SaaS) en diensten van StepStone Solutions richten organisaties efficiënte processen in voor onder meer werving en selectie, talent management, performance management, compensation management, skills en competentiemanagement, carrière- en opvolgingsplanning, training en ontwikkelingsmanagement. Met vestigingen in 16 landen en circa 450 medewerkers biedt StepStone Solutions (eind maart 2010) software en diensten aan bijna 1.500 klanten wereldwijd zoals Aviva, BASF, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, Kruger Products, PUMA en Virgin Atlantic.

Meer informatie: www.stepstonesolutions.com.

Blog: http://www.stepstonesolutions.com/communitypost

Talent Strategy Assessment: www.talentstrategyassessment.com

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.stepstonesolutions.com