Ingezonden persbericht

Alterian en SocialEyez lanceren eerste social media monitoring service voor de Arabische markt

Alterian SM2 analyseert Arabische social media in 31 landen in het Midden-Oosten
In samenwerking met SocialEyeze introduceert Alterian de eerste social media monitoring service voor de Arabische markt. Met de Alterian SM2-technologie kan SocialEyez nu nog meer Arabische, Frans- en Engelstalige social media content uit het Midden-Oosten analyseren. Daarnaast kan het bedrijf met deze technologie ook beter inspelen op de complexiteit van de Arabische taal. SocialEyez en Alterian ontwikkelden een Alterian SM2 interface in het Arabisch. Dit is wereldwijd de eerste Arabische social media monitoring tool.
SocialEyez is een onderdeel van Media Watch Middle East, de toonaangevende media monitoring service in het Midden-Oosten. Het bedrijf levert diensten op het vlak van tv, radio, social media, online nieuws en internet monitoring aan commerciële, overheids- en PR-organisaties. Klanten van SocialEyez profiteren van uitgebreide social media monitoring tools en diepgaande kwalitatieve en kwantitatieve analyses van social media content. Hiermee kunnen ze op hun beurt hun eigen klanten ondersteunen om proactief in te spelen op de reacties die hun merk in social media oplevert. Op die manier kunnen deze bedrijven hun customer engagement verbeteren en maximaal profiteren van investeringen in social media monitoring.
"We zijn blij dat we dat we voor de ontwikkeling van de eerste Arabische social media monitoring tool hebben samengewerkt met een gerenommeerde partij als Alterian", zegt Fadl Al Tarzi, managing partner van SocialEyez. "Media Watch heeft ruim duizend klanten die zeer tevreden zijn dat ze nu de online conversaties over hun merk goed kunnen volgen. Door de hevige concurrentie in de markt voor social media monitoring hebben we diepgaand onderzoek gedaan voor we Alterian SM2 selecteerden. We vertrouwen erop dat we met Alterian een Arabische versie van SM2 kunnen ontwikkelen die onze klanten dezelfde service biedt zoals in de inmiddels volwassen westerse markt."
Ben Jackson, sales director UK & emerging markets bij Alterian: "Deze samenwerking is een kans om één van de snelstgroeiende markten kennis te laten maken met onze SM2-technologie en social media monitoring. SocialEyez kent de manier van zakendoen in de Arabische wereld en kan bovendien optimaal profiteren van de toename van de hoeveelheid Arabische online content. Het gebruik van internet en social media in de Arabische wereld groeit snel en in de meeste landen sneller dan in het westen. Dit is de kans om het succes van Alterian SM2 in te zetten voor de ondersteuning van marketeers in het Midden-Oosten."
In de eerste fase van hun samenwerking hebben Alterian en SocialEyez invloedrijke bloggers en 'thought leaders' geïdentificeerd en de Arabische content in SM2 geïntegreerd. Jackson: "Een van de redenen voor de samenwerking met SocialEyez is hun kennis van de Arabische taal. Toch was het een uitdaging om de ondersteuning van deze taal te integreren in SM2. Dat is nu gelukt en binnenkort breiden we de Arabische interface uit met een tool om Arabische taalsentimenten te analyseren."
De Arabische taal is zeer complex door de vele spellingvarianten. Zo kan McDonalds in het Arabisch op maar liefst tien verschillende manieren gespeld worden en is Mohamed op 25 verschillende manieren in het Engels te schrijven. Bovendien gebruikt het nieuwe Arabische 'social media'-schrift nummers die corresponderen met Arabische letters, maar geen equivalent in het Engels hebben. Mohamed kan bijvoorbeeld ook geschreven worden als Mo7amad. Alterian heeft de SM2-technologie nu zo aangepast dat al deze spellingsvarianten geanalyseerd worden. SocialEyez is de enige partij die zo'n diepgaand inzicht geeft in de Arabische social media.
SocialEyez koos voor het Alterian-platform vanwege de reputatie en functionaliteit van de Alterian SM2-technologie. Fald Al Tarzi: "Onze klanten willen trends in social media monitoren en gegevens zowel kwalitatief als kwantitatief analyseren. Met SocialEyez kunnen ze exact volgen wat mensen zeggen over hun producten. Niet alleen op Twitter en Facebook, maar ook op de duizenden minder bekende Arabische en regionale blogs, chatrooms en message boards. Met deze informatie kunnen onze klanten hun marketing- en PR-activiteiten beter afstemmen op een specifieke regio. Alterian SM2 helpt ze om gerichtere marketingdiensten te ontwikkelen. Daarnaast ondersteunen we klanten om contact te maken en te onderhouden met invloedrijke mensen binnen de Arabische online wereld."

Over SocialEyez
SocialEyez, onderdeel van Media Watch, is de eerste leverancier van social media monitoring-diensten in het Arabisch. SocialEyez biedt een uitgebreide monitoring- en analysetool voor Arabische content. Het bedrijf is gevestigd in de Verenigde Arabische Emiraten. Voor meer informatie: www.socialeyez.ae.



Ingezonden persbericht