Ingezonden persbericht

Persbericht

Van de Velde verwerft winkels LinCHérie

Breda, 22 april 2010 - In constructief overleg zijn Euretco BV en Van de Velde NV overeengekomen de LinCHérie-formule in Nederland van Euretco aan het Belgische Van de Velde te verkopen.

Van de Velde, een belangrijke producent van lingerie in Europa, onder meer bekend van merken als MarieJo, PrimaDonna en Andrés Sardá, heeft plannen om zijn positie binnen de detailhandel in Nederland te versterken. Met de koop van de LinCHérie formule nestelt Van de Velde zich in het kwalitatief hoogwaardige segment van de lingeriemarkt in Nederland. LinCHérie is een samenwerkingsverband van 42 zelfstandige ondernemers met op dit moment 44 winkels. Zij maken gebruik van een aantal centraal georganiseerde diensten, zoals inkoop, marketing en administratie. Een team van vijf medewerkers verzorgt deze diensten en zal in dienst treden van de nieuwe eigenaar. Van de Velde wordt eigenaar van het merk en zal de dienstverlening naar het netwerk van zelfstandige ondernemers verder uitbouwen.

Eurecto-directeur Harry Bruijniks: 'Onze contacten met Van de Velde bestaan al lang, want de merken van deze Belgische producent zijn onderdeel van het kernassortiment van LinCHérie. Van de Velde heeft retailervaring in Frankrijk, Duitsland en de VS. Door deze samenwerkingsvormen heeft het zijn positie in de retailmarkt van die landen versterkt. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat Van de Velde met zijn kennis, middelen en Europese ambities LinCHérie een nog betere uitgangspositie voor verdere groei zal verschaffen.

De verkoop van LinCHérie luidt zeker géén verandering van onze strategie in. Uitbreiding en versterking van onze formules, zoals SPORT 2000, Runnersworld, Decorette en Lampenier blijven van het grootste belang in onze overall strategie', zegt Bruijniks.
Algemeen directeur van Van de Velde, Ignace van Doorselaere, reageert: 'Wij onderstrepen hiermee ons geloof in de speciaalzaak in het algemeen. Het ondersteunen en versterken op verschillende vlakken van de zelfstandige speciaalzaak is een sleutelelement in Van de Velde's verkoopstrategie.'



Ingezonden persbericht