Sligro Beheer NV

Persbericht

Trading update eerste kwartaal Sligro Food Group

De omzet van Sligro Food Group N.V. over het eerste kwartaal (13 weken) van 2010 beliep 535 miljoen, een toename van

17 miljoen of 3,3% ten opzichte van de omzet ad 518 miljoen in 2009. Autonoom nam de omzet in het eerste kwartaal met

5,6% toe.
De totale omzet in het eerste kwartaal kan als volgt worden verdeeld: (x miljoen) 2010 2009 Toename in % Food retail 177 180 (1,6) Foodservice 358 338 5,9 Totaal 535 518 3,3 Foodretail
De toename van de identieke consumentenomzet in de EMTÉ- en Golff-supermarkten in het eerste kwartaal beliep 4,9%.

EMTÉ realiseerde een groei van 5,7% en Golff van 3,0%. Deze stijging is onder meer het resultaat van succesvolle commerciële acties en doorgevoerde verbeteringen op operationeel terrein. Bovendien werd de groei enigszins positief beïnvloed door een kalender- effect. Onze formules deden het daarmee beter dan de markt in zijn geheel. In een zeer concurrerende omgeving met volop actie- en prijsdruk zijn wij tevreden over die omzetontwikkeling. Ondanks deze groei is de omzet bij Food retail enigszins afgenomen als gevolg van aan Spar Holding en anderen overgedragen vestigingspunten in 2009. Ten opzichte van ultimo 2009 beloopt het aantal supermarkten ongewijzigd 123. In het eerste kwartaal van 2009 beschikten wij echter over gemiddeld 138 supermarkten. Onze foodretailactiviteiten concentreren zich vooral op omzetgroei en uitvoering van het Masterplan Food retail. Foodservice
De autonome omzetgroei bij de foodservice-activiteiten beliep 5,9%, eveneens positief beïnvloed door succesvolle commerciële acties en een scherpe prijsprofilering. Bij Foodservice is sprake van een wat sterker positief kalendereffect. Wij zien in het eerste

kwartaal geen herstel in de foodservicemarkt en deze werd daarenboven nog geraakt door het winterweer. Met inachtname van het voorgaande beschouwen wij onze groeicijfers als solide, temeer daar ook in de foodservicemarkt sprake is van sterke concurrentie. Door de onzekere marktomstandigheden onthouden wij ons van een concrete voorspelling van de halfjaarresultaten. De halfjaar- cijfers zullen op 22 juli a.s. worden gepubliceerd. In Sligro Food Group zijn foodretail- en foodservicebedrijven actief, die zich direct en indirect richten op de Nederlandse markt van de etende mens. Dit geschiedt bij Foodservice als groothandel en bij Food retail als groothandel en detaillist. Over het jaar 2009 is een omzet gerealiseerd van 2.258 miljoen met een nettowinst van ruim 74 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden op fulltimebasis bedroeg ruim 5.500.
Sligro Food Group viert juist deze week haar 75-jarig bestaan.

Veghel, 22 april 2010