Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Eerste Nederlandse Slagzinnenposter gelanceerd

Amsterdam, 22 april 2010 - Slagzinnen vormen een belangrijke en vaak bepalende factor in reclamecampagnes. De beste slogans inspireren en verleiden mensen. Sommige van die slagzinnen zijn echte klassiekers geworden en behoren inmiddels tot het collectieve erfgoed van ons land. "Ik durf het bijna niet te vragen...", "En dan is er...", "Heerlijk helder..." en "Foutje, bedankt" zijn meer dan de Oudhollandse tegeltjeswijsheden de smeerolie van de moderne conversatie geworden.

()
Sanoma Uitgevers en GVR lanceren vandaag op de MediaParade 2010 een poster met de beste, leukste, klassiekste en mooiste Nederlandse slagzinnen. Slagzinnen op z'n Hollands is samengesteld door Hans van Walbeek en bevat ruim 100 klassieke slagzinnen. Slagzinnen die los van het merk inspireren, verleiden of vermaken.

Middels deze poster wil het GVR onderstrepen dat het nuttig is om slagzinnen te laten registeren. De GVR Slagzinnencommissie toetst en registreert slagzinnen om mogelijke navolging door andere creatieve geesten te helpen voorkomen. De slagzinnen worden beoordeeld op uniekheid in relatie tot het product of de dienst waarvoor de slagzin reclame maakt. Kijk voor meer informatie op www.gvr-slagzinnenregister.nl

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht