Twenga vereenvoudigt de toegang tot 230 miljoen online handelsaanbiedingen

De online shopping zoekmachine Twenga vergemakkelijkt haar websites om de zichtbaarheid van de 230 miljoen aanbiedingen van meer dan 100.000 webwinkels te verbeteren

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20100422 --

Twenga, de nieuwste generatie online shopping zoekmachine toont een explosieve groei en overschrijdt hiermee de 230 miljoen aanbiedingen, afkomstig van 100.000 webwinkels. Om maar een beeld te geven van de gigantische omvang: als Twenga een fysieke winkelketen zou zijn, dan zou het aanbod ruim twee derde van Parijs bedekken. Twenga zet haar sterke groei en snelle uitbreiding voort. Drie jaar geleden ontstaan, en nu al aanwezig in 14 landen en 14de geklasseerd op de wereld ranglijst in de sector van prijsvergelijkers[1].

« Dankzij onze unieke technologie, die het mogelijk maakt alle webwinkels van het Web te indexeren, zijn wij op de goede weg om onze ambitie, de omvangrijkste online shopping zoekmachine, te realiseren.” Zegt Bastien Duclaux, Algemeen Directeur en Oprichter van Twenga. « Wij geven de internetgebruiker een overvloed aan keuze op maat. »

Om de consument optimaal te laten genieten van deze overvloed heeft Twenga haar websites radicaal vereenvoudigd.

« Twenga betekent “recht op het doel af” », preciseert Gaël de Talhouet, Marketing vicepresident van Twenga. « Om de consument te helpen bij de zoektocht naar het juiste product tegen de beste prijs, uit de miljoenen aanbiedingen van onze webwinkels, hebben wij de presentatie van de website geoptimaliseerd. Wij hebben bijvoorbeeld ons multi-zoekcriteria hulpmiddel vereenvoudigd, en de aandacht gericht op nuttige inhoud, zoals Twenga’s topverkopen per categorie. Bijvoorbeeld: voor de aankoop van een paar schoenen, de internetgebruiker kan direct een selectie maken op kleur en op materiaal uit 15 292 producten van 299 webwinkels: http://www.twenga.nl/dir-Mode,Schoenen-divers,Schoenen »

[1] Bron: ComScore, januari 2010

Over Twenga

Twenga, de nieuwste generatie online shopping zoekmachine, maakt het mogelijk aan miljoenen internetgebruikers vinden dankzij Twenga.nl de door hun gezochte producten tegen de laagste prijs, bij de webwinkel van hun keuze. Dankzij haar unieke technologie indexeert Twenga automatisch alle online productaanbiedingen van alle webwinkels – die de zoekmethode en vergelijkingen vereenvoudigen. Twenga is de meest omvangrijkste prijsvergelijker van het web. Alle zoekresultaten worden objectief weergegeven, onafhankelijk van eventuele partnerprogramma’s met bepaalde webwinkels.

Twenga is opgericht in 2006 door Bastien Duclaux en Cédric Anès. Twenga is actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië en India. Twenga biedt meer dan 230 miljoen productaanbiedingen van meer dan 100.000 webwinkels wereldwijd. De Twenga websites ontvangen meer dan 25 miljoen bezoekers per maand. In januari 2010 heeft Twenga de Red Herring 100 Global Award in ontvangst mogen nemen die onderscheidt de 100 meest innovatie bedrijven van de wereld. Meer informatie op www.twenga.nl

CONTACT:
Delphine SIBONY
+33 (0)1 58 65 20 17
dsibony@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
+33 (0)1 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com