Nationale-Nederlanden gaat terug naar essentie van verzekeren

23/04/2010 12:11

Nationale-Nederlanden N.V.

Vernieuwen en met nieuw elan vertrouwen terugwinnen

Den Haag, 23 april 2010

Met de ambitie een leidende rol te spelen in het vernieuwen van de verzekeringsbranche presenteert Nationale-Nederlanden vandaag haar nieuwe koers. Met 165 jaar historie en ruim 5 miljoen klanten stelt de bekendste verzekeraar van ons land de klant hierbij centraal. "Wat NN betreft, is de menselijke maat het uitgangspunt. Door hierop in te zetten wil Nationale-Nederlanden zich onderscheiden in de markt. In de samenleving en de branche willen we gezien worden als de meest deskundige partij. Een partij die het initiatief neemt," aldus Lard Friese, CEO Nationale-Nederlanden.

NN gaat terug naar de essentie van verzekeren: het bieden van zekerheid in dienstverlening, deskundigheid en betrouwbaarheid. "We moeten terug naar de kern, naar de klanten en naar wat belangrijk voor hen is: hun thuis, hun gezinssituatie en het inkomen voor later. De essentie van verzekeren is het wegnemen van onzekerheden en oplossingen bieden voor levensechte vragen van particulieren en bedrijven."

NN heeft, net als de financiële sector als geheel, te maken met een afnemend vertrouwen. Dit sluit aan bij het beeld van deze tijd: niets is meer vanzelfsprekend en mensen zijn vooral op zoek naar nieuwe zekerheden. Verzekeraars werken er hard aan om die te kunnen bieden. Nationale-Nederlanden wil hier een voortrekkersrol in spelen: "Het is onze verantwoordelijkheid onze positie, schaal, competenties èn historie in te zetten om een verbetering te realiseren," zegt Friese.

Nieuw elan, nieuw logo

Met de presentatie van het vernieuwde Nationale-Nederlanden is de eerste fase van de integratie van de Nederlandse verzekeringsonderdelen een feit. Met de klant als vertrekpunt zijn de uitgangspunten van het bedrijf aangepast aan deze tijd en is het uiterlijk opgefrist met een vernieuwd logo en bijbehorende huisstijl. "Dit symboliseert alle veranderingen die Nationale-Nederlanden op dit moment ondergaat," aldus topman Friese. "In ons logo gaan we terug van hoofdletters naar kleine letters. Zo willen we ook ons beleid benadrukken: we zijn open, staan open en weten dat bescheidenheid ons past. Hoe groot we ook zijn." Met een knipoog naar deze bescheidenheid presenteert Friese vandaag het vernieuwde logo in de kleinste stad van Nederland, Madurodam. Daar prijkt het vanaf nu op de maquette van het markante kantoor van Nationale-Nederlanden in Rotterdam.

Het vernieuwde logo brengt tot uitdrukking waar Nationale-Nederlanden voor staat: een verzekeraar met een menselijk gezicht, die bescherming biedt voor alles wat belangrijk is voor haar klanten. De herkenbare oranje 'N' dateert uit 1969 en is onmiskenbaar verbonden met het bedrijf. Om te passen bij het nieuwe elan van Nationale-Nederlanden is het logo gemoderniseerd, waarbij de klanten symbolisch richting geven aan het beeldmerk. De 'N' wordt vanaf nu als het ware opgebouwd uit een veelvoud van verschillend geschreven letters N, zoals iedere klant die anders zou schrijven.

Klantgericht

Vanaf morgen start Nationale-Nederlanden een landelijke campagne om Nederland te laten kennismaken met het nieuwe gezicht. Eén van de speerpunten in deze campagne is de klantgerichtheid. NN maakt duidelijk dat het zich meer gaat concentreren op behoefte van klanten aan gemak, persoonlijk advies, duidelijkheid en zekerheid. Klanten kunnen zelf kiezen waar, wanneer en hoe ze producten willen afnemen. Naast de bank, het internet en een eigen adviesbedrijf, blijft het netwerk van onafhankelijke tussenpersonen hierin een belangrijke rol spelen. Het belang van persoonlijk en kwalitatief hoogwaardig advies is immers ook in de toekomst essentieel.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al 165 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.





http://www.nn.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie/