Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Primeur! Michiel Borstlap zet weekblad Margriet op muziek

Hoofddorp, 23 april 2010 - Nooit eerder vertoond in Nederland: een tijdschrift op muziek. Margriet heeft de primeur! Het weekblad vroeg pianist Michiel Borstlap in een unieke improvisatie te laten horen hoe Margriet voor hem klinkt.

Borstlap gaf een eenmalig concert, helemaal geïnspireerd op Margriet. 'Het gevoel dat het blad bij mij oproept, is abstract. Het raakt me recht in mijn hart, dat is niet in woorden uit te drukken,' zegt hij daarover deze week in Margriet. Zijn optreden is nu te bekijken op margriet.nl.

Muziek-Margriet
Het optreden werd gehouden ter gelegenheid van de Margriet van deze week, die helemaal in het teken van muziek staat. Een bijzonder nummer boordevol muziekverhalen, herinneringen aan muziek, muzikale anekdotes én interviews met zangers, componisten en zangeressen. Met gevestigde namen als Marco Borsato en Mathilde Santing, 'coming stars' als Valerius en Laura Jansen maar ook 'zwijmelzangers' Jacques Brel en Julien Clerc. Ook de mode en culinaire producties hebben een link met muziek.

Posters met geluid

Margriet 17 ligt vanaf 23 april in de winkel. En Michiels improvisatie, in beeld en geluid, is te horen en te zien op margriet.nl. Een muziekfragment is ook te horen bij een aantal abriposters in winkelcentra en bij winkeldisplays.

Over Margriet

Met een wekelijkse oplage van 278.000 bereikt Margriet 1,7 miljoen vrouwen per week. Daarnaast bezoeken zo'n 277.000 vrouwen per maand de site margriet.nl. De Margriet Winter Fair in november wordt jaarlijks door circa 75.000 vrouwen bezocht.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 180 websites, 15 mobiele sites en 9 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Follow us @
()

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht