Studenten Plantijn scoren met Europese marketingcampagne

23/04/2010 16:18

Plantijn Hogeschool

Vier studenten uit het derde jaar Commerciële Communicatie bij Plantijn Hogeschool zijn geselecteerd voor de finale van de Ad Venture wedstrijd, georganiseerd door European Foundation for Commercial Communications Education (EFCCE). De winnaars worden bekengemaakt op 7 mei in Berlijn. Hoofdprijs: exclusieve toegang tot het reclamefestival in Cannes.

Meer dan 80 inzendingen

Lanceer een citymarketingcampagne voor je eigen stad, dat was de opdracht waarmee de studenten van Plantijn Hogeschool de jury konden overtuigen. Het team van Sharon Kuijpers, Laura Van Avondt, Julie Oostvogels en Bart Vande Maele zette met de interactieve campagne Antwerpen op de kaart als ideale trekpleister voor Erasmus-studenten. Hun campagne werd als een van de drie beste gekozen tussen 87 inzendingen uit heel Europa.

De vier studenten zijn op 7 mei te gast in de Design Akademie Berlin, Hochschule für Kommunication und Design. De winnende studenten zullen de hoofdprijs, een ticket voor het reclamefestival in Cannes, in ontvangst kunnen nemen.

Crisis als opportuniteit

Het EFCCE gelooft dat het zelfs in tijden van crisis erg interessant kan zijn om de communicatie-industrie te laten benaderen door jonge en beloftevolle mensen. Hoe zien studenten hun carrière in de communicatiesector? En hoe kunnen potentiële werkgevers hierop inspelen om de beste pasafgestudeerden aan te trekken?