Gemeente Leeuwarden

Leeuwarden presenteert collegeprogramma via webviral

Met de slogan "Doorpakken in nieuwe tijden" presenteerde het nieuwe Leeuwarder college zich vandaag aan de media. In het programma is onder andere opgenomen dat Leeuwarden nieuwe media wil inzetten om mensen op een snelle, makkelijke en goedkope manier te bereiken. Het eerste voorbeeld hiervan is al in de lucht: http://fotokieker.leeuwarden.nl

De fotokieker is een webviral waar mensen via een uitdagend zoekspel de stad Leeuwarden en het nieuwe college beter leren kennen. Degene die het snelst ziet wat er mist in de stad, wint een weekendje Leeuwarden. In de bonusronde geeft de Leeuwarder collegeleden aan wat zij missen in de stad, en wat ze daar aan gaan doen. Achterliggend doel is de inwoners van Leeuwarden te betrekken bij het lokale beleid wanneer zij hun e-mailadres (vrijwillig) via het spel achterlaten.

Leeuwarden onderstreept met de inzet van deze game haar positie in de gaming industry.




Gemeente Leeuwarden