Grolsch rijdt koelkasten met koel bier door Nederland

26/04/2010 17:00

Koninklijke Grolsch NV

Grolsch rijdt koelkasten met koel bier door Nederland

De koel-hotline - één van de vele oplossingen van Grolsch voor koel bier deze zomer

Grolsch rijdt vanaf vandaag met 'koel-hotlines' door Nederland en opent hiermee officieel het koel-seizoen. De koel-hotline - een kleine brommer met een koelkast als zijspan - voorziet deze zomer de consument van koud bier. Na een telefoontje naar de hotline, kunnen consumenten hun lauwe bier omruilen voor een koude Grolsch. De koel-hotline is één van de vele slimme en koele oplossingen die Grolsch deze zomer biedt. De doelstelling is dat iedereen altijd en overal koel bier binnen handbereik heeft. Ook tijdens het WK, met een op afstand bestuurbare koel-server voor thuis, zodat men niets van de wedstrijden hoeft te missen. Met verschillende koel-initiatieven geeft Grolsch deze zomer op praktische wijze invulling aan haar obsessie voor koel-bier. Want alleen op de juiste temperatuur komt de ware kwaliteit van bier tot uitdrukking.

De koel-hotline komt naar je toe

De Grolsch koel-hotlines rijden vanaf vandaag door heel Nederland. De aftrap van het koelseizoen vindt plaats in Enschede. Daarna volgen onder andere Utrecht, Deventer, Apeldoorn en Amsterdam. De agenda met data en actievoorwaarden is te vinden op www.grolsch.nl/koel. Blikbier van elk merk verkrijgbaar in Nederland - met uitzondering van huismerken en eigen merken - kunnen bij deze koel-hotlines zonder bezorgkosten omgeruild worden tegen een koel blikje Grolsch.

Koel-meter en koel-server

Naast de koel-hotline biedt Grolsch vele andere koele oplossingen. Zo zijn vanaf medio april alle blikken Grolsch Premium Pils voorzien van een koel-meter die tot de laatste druppel aangeeft of het bier op de juiste drinktemperatuur is. De koel-meter kleurt blauw zolang het bier 6 tot 8 Celsius of kouder is. Maar het op temperatuur houden van bier is deze zomer natuurlijk met name belangrijk tijdens het WK-voetbal! Daarom komt Grolsch dit WK met een gadget waar je écht iets aan hebt; het houdt namelijk je bier koel! Met de op afstand bestuurbare koel-server rijd je tijdens de verschillende voetbalwedstrijden koel bier eenvoudig naar je toe en hoef je niets van de wedstrijden te missen.

Verder krijgen consumenten van Grolsch dit seizoen verschillende koel-tips, kunnen ze op www.grolsch.nl/koel een koel-alarm downloaden dat hen waarschuwt bier op tijd koud te zetten en rijden we langs festivals en evenementen met de koel-service. Deze wagen vol ijskasten met koel bier was vorig jaar een enorm succes en gaat ook dit jaar weer op pad, zodat mensen kunnen genieten van een lekker koud blikbiertje thuis, in het park, bij een festival of op de camping.

Zo eigen als Grolsch

Jan Nales, Directeur Marketing: "Grolsch is een eigenzinnig merk met een unieke, eigen smaak en een passie voor kwaliteit, altijd en overal. Consumenten mogen van ons verwachten dat we hen topkwaliteit bier leveren. Een koude Grolsch mag daarbij niet ontbreken. De koel-campagne vorig jaar was een enorm succes. Daarom krijgt de campagne dit jaar een groots vervolg. We bieden consumenten nieuwe, unieke en goede oplossingen om bier heerlijk koel te houden."

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.grolsch.nl/koel