26 april, 2010

Avanade presenteert CRM-oplossing voor verzekeringsbranche Nieuwe oplossing verbetert klantrelaties en ontwikkelt nieuwe verkoopmogelijkheden voor verzekeraars

Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, presenteert haar nieuwe CRM-oplossing voor de verzekeringsbranche. Deze oplossing consolideert informatie van verschillende systemen in Microsoft Outlook of een web browser en biedt organisaties een volledig beeld van iedere klant. Hieronder vallen het aantal gezinsleden, polissen, eerdere claims en leefomstandigheden.

"Veel branches, waaronder ook de verzekeringsbranche, staan momenteel onder druk om kosten te verlagen en omzet te verhogen," zegt Edwin Jongsma, Senior Director CRM Service Line bij Avanade Nederland. "Avanade's CRM-oplossing voor de verzekeringsbranche zorgt ervoor dat de verzekeraar vanuit kantoor makkelijker data kan delen met de verzekeringsagenten. Op deze manier hebben agenten de mogelijkheid om meer direct klantcontact te hebben en wordt afhandeling van polissen versneld."

Door het eenvoudig delen van data kan de verzekeraar lopende zaken stroomlijnen en beter samenwerken doordat het bedrijf de beschikking heeft over de juiste klantinformatie op het juiste moment. De agenten hebben een volledig overzicht van de klant en hierdoor de informatie die ze nodig hebben om een sterkere band met ze op te bouwen. Ook zien ze sneller waar kansen liggen en kunnen ze de juiste producten ontwikkelen gebaseerd op de wens van de klant.

Avanade's CRM-oplossing voor de verzekeringsbranche biedt de volgende mogelijkheden voor bedrijven:


* Volledig overzicht van de klant voor beter klantcontact. Dit kan leiden tot een sneller verkoopproces en hogere klanttevredenheid
* Verbeteren van de afhandeling van polissen door standaardisatie van het verkoopproces binnen de organisatie
* Inzicht in trends. Dit zorgt ervoor dat de agent winstgevende producten kan ontwikkelen die voldoen aan de vraag van de klant
* Personaliseer klantinteracties en anticipeer proactief op de klantvraag. Hiermee wordt klantloyaliteit gecreëerd.

Daarnaast is de CRM-oplossing beschikbaar op locatie en als cloud-oplossing. Door Avanade Online Services (AOS) te implementeren, biedt Avanade een compleet SaaS-platform geoptimaliseerd voor de levering van op Microsoft gebaseerde business applicaties. Avanade introduceerde AOS voor het eerst in januari 2010. AOS ondersteunt Microsoft Dynamics CRM en biedt onderhoud, ondersteuning, upgrade diensten alsook het Avanade Productivity Platform. Het Productivity Platform omvat een functionaliteitenpakket voor CRM-oplossingen, waaronder een 'rules-based' gebruikersinterface, 'field-level'-beveiliging en Microsoft SharePoint-integratie.

De 'AOS voor CRM'-optie is ontwikkeld voor klanten die op zoek zijn naar een complete SaaS-suite die schaalbaar en flexibel is en beheerd wordt. Met dit platform biedt Microsoft Dynamics CRM klanten de keuze om uit te rollen op locatie of in de cloud met AOS. Hierdoor biedt Avanade haar klanten meer flexibiliteit en opties. Afhankelijk van de beveiligingsvoorkeuren en -benodigdheden, kunnen organisaties er ook voor kiezen om hun CRM-applicatie in een vaste of gedeelde SaaS-omgeving uit te rollen.

(435 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van Avanade via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=13

Over Avanade
Avanade biedt zakelijke technologiediensten die inzicht, innovatie en expertise van Microsoft-technologieën met elkaar verbinden. Hiermee helpt de organisatie klanten om de gewenste resultaten te behalen. Avanade's diensten en oplossingen verbeteren performance, productiviteit en verkoop bij organisaties in iedere markt. De organisatie biedt Microsoft-expertise via een wereldwijd netwerk van consultants. Daarnaast heeft Avanade de juiste mix van onshore, offshore en nearshore vaardigheden, zodat het bedrijf de juiste resultaten sneller, tegen lagere kosten en met minder risico kan aanbieden. Avanade is in 2000 opgericht door Accenture en Microsoft Corporation. Daarnaast is Accenture voor het merendeel eigenaar van Avanade. Er werken ruim 9.700 professionals voor Avanade in meer dan 24 landen wereldwijd. Voor meer informatie kijk op: www.avanade.nl.

Avanade and the Avanade logo are registered trademarks or trademarks of Avanade Inc. Other product, service, or company names mentioned herein are the trademarks or registered trademarks of their respective owners.