Social shopping platform GroupDeal start in Amsterdam

26/04/2010 09:41

GroupDeal

Social shopping platform GroupDeal start in Amsterdam

Potentiële kopers activeren via Facebook, Hyves en Twitter

Amsterdam, 26 april 2010

GroupDeal, een nieuw social shopping platform, gaat vandaag met een spectaculaire aanbieding van start. Als meer dan 50 consumenten besluiten om via www.groupdeal.nl een Botox-behandeling te kopen, halveert de prijs van euro 200 naar euro 100. Het landelijke initiatief voor 'collective buying' start in Amsterdam en biedt binnenkort ook voordeel in Rotterdam, Utrecht en Den Haag. De aanbiedingen van de komende maand staan in het teken van de naderende zomer en Moederdag. GroupDeal promoot de aanbiedingen via social mediakanalen als Twitter, Facebook en Hyves.

Paul Montagne, medeoprichter van GroupDeal: 'Het bijzondere van GroepDeal is dat we het voordeel op lokaal niveau aanbieden. Ook als je in Tilburg of Groningen woont, kun je dus profiteren van de aanbiedingen. Uit eten gaan, een popconcert bijwonen, een fitnessabonnement. Op deze manier wordt het weer betaalbaar, en dat is nodig. Mensen voelen de crisis namelijk allemaal in hun portemonnee, maar willen tegelijkertijd wel leuke dingen blijven doen. GroupDeal helpt ze hierbij.'

Landelijk initiatief met lokaal voordeel

GroupDeal is een social shopping platform dat bij bedrijven de allerlaagste prijzen voor leuke diensten en producten bedingt. Dit kan GroupDeal realiseren, omdat er een minimum aantal kopers aan deze laagste prijs is gekoppeld. Zo krijg de consument dus het prijsvoordeel van groot inkopen, maar niet de nadelen van het zelf moeten onderhandelen. Wat GroupDeal verder interessant maakt, is dat de aanbiedingen lokaal zijn. Om dagelijks een lokale aanbieding per stad aan te kunnen bieden, werkt GroupDeal samen met geselecteerde lokale bedrijven. Op korte termijn is GroupDeal aanwezig in Amsterdam, Rotterdam Utrecht en Den Haag. Daarna volgen Tilburg, Breda en Groningen.

GroupDeal richt zich vooral op de categorieën uitgaan, health & beauty en vrijetijdsbesteding.

Social Media Marketing

De aanbiedingen hebben een tijdelijk karakter zodat binnen een kort tijdsbestek meerdere kopers moeten worden gevonden. Daarom richt GroupDeal zich bij de promotie van de aanbieding met name op sociale netwerken, zoals Twitter, Facebook en Hyves. Voordelen hiervan zijn de snelle verspreiding en het gegeven dat iemand zelf de relevantie van de aanbieding voor zijn eigen netwerk kan bepalen.

Over GroupDeal

GroupDeal is een social shopping platform dat landelijk opereert, maar lokaal voordeel biedt in de grootste Nederlandse steden: Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag. In de loop van 2010 volgen meer steden. De aanbiedingen centreren zich rond uitgaan, health & beauty en vrijetijdsbesteding. Aanbiedingen worden via sociale netwerken verspreid.

GroupDeal is in 2009 opgericht door Paul Montagne, Bas Wijnen en Sander Schoneville, een enthousiast en ervaren team met een uitgebreid track record op het gebied van Internet-ondernemen. Paul Montagne kreeg in Nederland landelijke bekendheid na de succesvolle verkoop van het Engelse bedrijf GetMeIn Ltd, waarvan hij mede-eigenaar was. Het hoofdkantoor van GroupDeal staat in Amsterdam waar 5 mensen werken.

Kijk voor meer informatie op www.groupdeal.nl

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.groupdeal.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,