Mannen passioneler in bad dan vrouwen

26/04/2010 10:10

Kneipp

Mannen passioneler in bad dan vrouwen

Mannen willen passie, vrouwen liever rust

Montfoort - Mannen delen in bad graag passie met hun partner, vrouwen genieten liever in hun eentje van rust en ontspanning. Ook fantaseren mannen vaker in bad dan vrouwen: 7 van de 10 mannen vindt het bad daarvoor een ideale plaats. Dat -en meer!- blijkt uit onafhankelijk onderzoek onder Nederlanders naar passie in bad, dat Kneipp liet uitvoeren door Ruigrok Netpanel.

Baden bevordert de passie

Ontspannen in bad bevordert de passie voor 70% van de Nederlanders. Voor 5 van de 10 Nederlanders is het bad zelfs dé plek om de passie te doen oplaaien. De warmte van een bad wekt de meeste passie op (42%), geur staat op de tweede plaats (14%).

Mannen willen passie, vrouwen liever rust

Wanneer mannen in bad zitten met hun partner, laait de passie bij hen vaker op dan bij vrouwen (68% versus 51%). Bovendien vinden mannen vaker dan vrouwen het bad dé plek om de passie te doen oplaaien (63% versus 51%). Vrouwen gaan -veel vaker dan mannen!- het liefst alleen in bad (53% versus 37%). 20% van de vrouwen zegt zelfs dat de passie bij hen niet oplaait wanneer zij een bad nemen met hun partner.

Liever in bad met eigen partner dan BN'er

Zowel mannen als vrouwen beleven liever een hartstochtelijk badmoment met hun eigen partner dan met een BN'er. Al kiezen vrouwen vaker voor hun partner dan mannen. 16% van de mannen zou graag weleens in bad gaan met Doutzen Kroes, 10% kiest voor Carice van Houten. 4% van de vrouwen noemt Arie Boomsma, Michiel Huisman of Alain Clairk.

Bad ideale plek om te fantaseren

Nederlanders fantaseren graag in bad: voor 62% van de Nederlanders is het bad de ideale plek om lekker te fantaseren. Opvallend: mannen fantaseren vaker dan vrouwen. Maar liefst 7 van de 10 mannen fantaseert erop los in bad.

Liever bemind dan goed gesprek

Nederlanders worden het gelukkigst van een badpartner die aanraakt (26%) of streelt (21%). Ook hier is te zien dat mannen fysieker zijn ingesteld: ze worden vaker dan vrouwen gelukkig van intieme momenten met hun badpartner (21% versus 12%). Van een goed gesprek (8%) en elkaar diep in de ogen kijken (3%) wordt badend Nederland veel minder gelukkig.

Geurige badproducten voor passie in badkamer

Nederlanders gebruiken het liefst geurige badproducten om zelf meer passie in de badkamer te brengen (40%). Vrouwen doen dit veel vaker dan mannen (51% versus 28%). Elementen waarmee de Nederlander zelf voor meer passie in de badkamer zorgt:


- Geurige badproducten 40%


- Muziek op de achtergrond 33%


- Een lekker drankje binnen handbereik 26%


- Gedempt licht 22%


- Een massage van de partner 19%

Drijvende rozenblaadjes zijn niet populair bij de Nederlanders (1%).

Goed nieuws: Kneipp badolie Pure Passie

Voor de Nederlandse man die zijn partner wil verleiden tot meer passie in bad is er goed nieuws. Kneipp lanceert een nieuwe, zinnenprikkelende badolie: Pure Passie. Het geheim zit 'm in de zwarte nachtjasmijn die in de badolie is verwerkt. Deze heeft een ontspannende én verleidelijke werking. Heerlijk om samen van te genieten, of in je eentje te fantaseren...

Over Kneipp

Kneipp staat voor een uitgebalanceerde levensstijl, die helemaal past in deze tijd en je elke dag opnieuw motiveert. De basis van Kneipp werd gelegd in 1891 door Sebastian Kneipp. Hij was overtuigd van natuurlijke geneeswijzen en bedacht recepturen die anno 2010 nog steeds de basis van de producten vormen. De filosofie van Kneipp is opgebouwd uit vijf elementen: water, planten, beweging, voeding en balans. De producten van Kneipp worden verkocht via drogisterijen, supermarkten, warenhuizen, apotheken, zelfbedieningsgroothandels en natuurwinkels. Ze zijn niet getest op dieren.

"Alles wat we nodig hebben om gezond te blijven, heeft de natuur ons in overvloed gegeven." (Sebastian Kneipp)

Over het onderzoek

Dit onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel in opdracht van Kneipp. De doelpopulatie bestaat uit Nederlanders van 18 tot en met 65 jaar. Het onderzoek is kwantitatief online uitgevoerd. Er zijn 520 waarnemingen verzameld tussen 11 maart en 23 maart 2010. De steekproef is representatief naar de Nederlander van 18 tot en met 65 jaar op geslacht, leeftijd en opleiding. Representativiteit is verkregen door middel van stratificatie van de steekproef (vooraf) en een kleine weging achteraf. Als referentiebestand is gebruik gemaakt van de Gouden Standaard (2008), ontwikkeld door de MOA en het CBS.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.kneipp.nl/nl/pers