Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
L&H EERSTE CONTACT CENTER MET PRIVACY WAARBORG
Maandag 26 april 2010
Nieuwegein, 22 april 2010. Uit handen van de DDMA (Dutch Dialogue
Marketing Association) mag L&H als eerste customer contact center op de
nederlandse markt het Privacy Waarborg in ontvangst nemen. Dit keurmerk
geeft zekerheid dat een bedrijf privacywetgeving en zelfregulering
serieus neemt. `Het Privacy Waarborg is een mooi initiatief van de DDMA
om het kaf van het koren te scheiden in consumentenmarketing. Hiermee
krijgen bedrijven die persoonsgegevens gebruiken voor reclamedoeleinden
de kans om aan te tonen dat er zorgvuldig en integer met deze gegevens
wordt omgegaan', aldus Patrick Jordens, commercieel directeur bij L&H.
Leden van de DDMA komen in aanmerking voor het keurmerk. Jaarlijks
vindt er bij de aangesloten partijen een audit plaats naar de correcte
verwerking van persoonsgegevens. Ook staat het keurmerk garant voor een
correcte afhandeling van alle klachten, deze kunnen bij het gratis
online klachtenloket ingediend worden. Eerder werd door Minister Van
der Hoeven (Economische Zaken) het keurmerk overhandigd aan
uitvaartverzekeraar DELA, Stichting Alzheimer Nederland en de ANWB. De
Privacy Autoriteit is het handhavingsorgaan van de DDMA, dat erop
toeziet dat leden van het Privacy Waarborg zich aan de privacyregels
houden. Eventuele geschillen tussen een consument en bedrijf, of tussen
bedrijven onderling, worden door de Privacy Autoriteit adequaat en snel
opgelost. L&H werkt met ruim 2.000 medewerkers vanuit 8 vestigingen
voor meer dan 60 toonaangevende opdrachtgevers op alle gebieden van
resultaatgericht klantcontact in de consumenten en zakelijke markt.