Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

L&H EERSTE CONTACT CENTER MET PRIVACY WAARBORG

Maandag 26 april 2010

Nieuwegein, 22 april 2010. Uit handen van de DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) mag L&H als eerste customer contact center op de nederlandse markt het Privacy Waarborg in ontvangst nemen. Dit keurmerk geeft zekerheid dat een bedrijf privacywetgeving en zelfregulering serieus neemt. `Het Privacy Waarborg is een mooi initiatief van de DDMA om het kaf van het koren te scheiden in consumentenmarketing. Hiermee krijgen bedrijven die persoonsgegevens gebruiken voor reclamedoeleinden de kans om aan te tonen dat er zorgvuldig en integer met deze gegevens wordt omgegaan', aldus Patrick Jordens, commercieel directeur bij L&H.

Leden van de DDMA komen in aanmerking voor het keurmerk. Jaarlijks vindt er bij de aangesloten partijen een audit plaats naar de correcte verwerking van persoonsgegevens. Ook staat het keurmerk garant voor een correcte afhandeling van alle klachten, deze kunnen bij het gratis online klachtenloket ingediend worden. Eerder werd door Minister Van der Hoeven (Economische Zaken) het keurmerk overhandigd aan uitvaartverzekeraar DELA, Stichting Alzheimer Nederland en de ANWB. De Privacy Autoriteit is het handhavingsorgaan van de DDMA, dat erop toeziet dat leden van het Privacy Waarborg zich aan de privacyregels houden. Eventuele geschillen tussen een consument en bedrijf, of tussen bedrijven onderling, worden door de Privacy Autoriteit adequaat en snel opgelost. L&H werkt met ruim 2.000 medewerkers vanuit 8 vestigingen voor meer dan 60 toonaangevende opdrachtgevers op alle gebieden van resultaatgericht klantcontact in de consumenten en zakelijke markt.