NEN


Informatiebijeenkomst normaliseren bedrijfsregistratie arbeidsongevallen

donderdag 1 april 2010, 12:26

Op 27 april 2010 organiseert NEN een informatiebijeenkomst over het normaliseren van de bedrijfsregistratie van arbeidsongevallen. Doel van de bijeenkomst is de besluitvorming over het inrichten van een commissie die zich gaat bezig houden met de ontwikkeling van een Nederlandse en/of Europese norm of richtlijn. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij NEN.

De wijze van registratie van niet-meldingsplichtige arbeidsongevallen in Nederland is door de wetgever vormvrij gelaten. Dat maakt dat de registratie momenteel niet of nauwelijks kan worden gebruikt voor het treffen van preventieve maatregelen en voor benchmarking. Het maken van eensluidende afspraken op nationaal en/of Europees niveau kan daarom op meerdere niveaus een effectieve oplossing bieden. Daarom organiseert NEN een informatiebijeenkomst over het normaliseren van de bedrijfsregistratie van arbeidsongevallen op Nederlands en/of Europees niveau.

Programma
Het programma op 27 april 2010 ziet er als volgt uit: 13.00 - 13.15 uur Ontvangst
13.15 - 15.00 uur Rol NEN, ongevallenstatistiek in Europa en twee best practices.
15.00 - 16.00 uur Discussie en afsluiting
16.00 - 17.00 uur Netwerkborrel

Voor wie?
De bijeenkomst is bedoeld voor alle partijen die belang hebben bij de ontwikkeling van een normatief document voor de bedrijfsregistratie van arbeidsongevallen, zoals beleidsmakers, handhavers, branche-, werkgevers- en werknemersorganisaties, veiligheidskundigen, preventiemedewerkers en arbo-coördinatoren.

Aanmelden
Voor meer informatie of voor het aanmelden voor de informatiebijeenkomst: NEN Arbeid, telefoon (015) 2 690 357 of e-mail arbeid@nen.nl.