Macintosh Retail Group

PERSBERICHT
Maastricht, 27 april 2010

KWARTAALBERICHT 2010

De omzet van Macintosh Retail Group kwam in het eerste kwartaal van 2010 gelijk uit aan 2009, als gevolg van een lichte toename in Fashion en Automotive & Telecom en een daling in Living. De consumentenbestedingen in de non-food retailmarkt daalden volgens het CBS in de eerste 2 maan- den van het jaar met 5,9%.

De omzetontwikkeling per sector was als volgt:
(in mln) Q1 20101 Q1 20091 Living 62 64 Fashion 119 118 Automotive & Telecom 60 59 Totaal 241 241
1. In beide kwartalen tot en met 29 maart

In een nog steeds negatieve woningdecoratiemarkt (CBS NL; t/m februari: - 5,7%), realiseerde Kwantum een lagere omzet in Nederland en een gelijke omzet in België. De omzet van GP Décors in Frankrijk kwam lager uit door minder winkels.
In de sector Fashion realiseerden Brantano BeLux, Brantano UK en Scapino allen een hogere omzet, terwijl de omzet bij Hoogenbosch (Dolcis, Invito, Manfield, PRO en Shick) lager uitkwam door een nog steeds tegenvallende consumentenvraag in het modische segment. De omzet van de sector Automotive & Telecom kwam in het eerste kwartaal licht hoger uit door toedoen van zowel BelCompany (inclusief telefoonkopen.nl) als Halfords.

Het bedrijfsresultaat was in het eerste kwartaal van 2010 gelijk aan dat van 2009.

Er zijn in het eerste kwartaal van 2010 geen belangrijke gebeurtenissen geweest en er hebben geen bijzondere transacties plaatsgevonden die de financiële positie van Macintosh Retail Group op majeure wijze hebben beïnvloed.

We achten het nog steeds te vroeg om een uitspraak te doen over de omzet- en resultaatontwikkeling over (de eerste helft van) 2010.

Raad van Bestuur Macintosh Retail Group NV
Maastricht, 27 april 2010

Voor nadere info: Mr. P.T.A. Hünen: tel: 043 - 3280725; email: p.hunen@macintosh.nl

Dit persbericht is eveneens te lezen op de internetsite van Macintosh Retail Group NV: www.macintosh.nl Retail is ons vak. Macintosh Retail Group is een grootschalige non-food retailer, gespecialiseerd in de distributie van consumentenproducten in de marktsectoren Living, Fashion en Automotive & Telecom. Macintosh Retail Group is actief met zo'n 1.250 winkels in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk met een totale verkoopvloeroppervlakte van zo'n 716.000 m2.
De sector Living bestaat uit 149 woonwarenhuizen in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors. De sector Fashion wordt gevormd door 740 schoenenwinkels van Brantano, Dolcis, Invito, Manfield, PRO en Scapino in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Nea International, producent van Push-braces, maakt eveneens deel uit van de sector Fashion. In de sector Automotive & Telecom is BelCompany met 174 winkels, waarvan 29 telefoonkopen.nl winkels, de grootste aanbieder van telecomproducten en ­diensten in Nederland. Halfords is de specialist in fietsen, auto- en fietsaccessoires met 157 winkels in Nederland en België.






---- --