Persbericht

27 april, 2010

KAISER + KRAFT EUROPA kiest voor multi-channel-strategie van hybris ~ B2B-postorderbedrijf rust 30 Europese online winkels uit met hybris Commerce ~

KAISER + KRAFT EUROPA, een postorderbedrijf voor kantoor-, fabrieks- en magazijnmaterialen, exploiteert 30 internationale winkels die werken met hybris Commerce. De organisatie richt zich op een consistente multi-channel verkoop. Door de software van hybris is KAISER + KRAFT EUROPA in staat hun uitgebreide productassortiment voor online winkels en catalogi centraal en efficiënt te organiseren. Voor alle kanalen kan specifieke productinformatie, prijzen en klantspecifieke informatie worden opgehaald uit een uitgebreid systeem. Hierdoor is een uniform merkimago voor vijf merken binnen verschillende Europese landen gewaarborgd.

KAISER + KRAFT EUROPA's productassortiment bestaat uit circa 50.000 producten voor kantoren, fabrieken, transportbedrijven, warenhuizen en aanliggende verticals. De producten variëren van eenvoudige steekwagens tot motortakels en complete kantoorcontainers. De internationale verkoop wordt gedaan door distributiebedrijven in meer dan twintig Europese landen. De online shops zijn nu beschikbaar in de volgende gewenste talen: Duits, Engels, Frans, Zweeds en Tsjechisch.

Om klanten te helpen snel en gemakkelijk het gewenste product te vinden, zodat ze daadwerkelijk aankopen doen, worden de nieuwe online winkels uitgerust met gebruiksvriendelijke functies. Dit zijn onder andere navigatie en fouttolerantie voor verkeerde zoektermen, alsmede diverse zoekfuncties. Efficiënte zoekalgoritmen geven snel resultaten, zelfs voor grote hoeveelheden gegevens. Trechterzoekopdrachten wijzen de weg naar producten met de opgegeven combinatie van kenmerken.

"Na het grote succes van onze pilot webwinkel in Oostenrijk konden we snel de uitrol in Europa realiseren," zegt Dirk Knütter, afdelingshoofd van de e-commerce-divisie van KAISER + KRAFT EUROPA. "Door de software van hybris hebben we ons netwerk van online winkels transnationaal uit kunnen breiden met het oog op ons uitgebreide productportfolio en verschillende merken. Nu kunnen we het klantbehoud van de multi-channel verkoop in de volle omvang realiseren."

"Internationale organisaties die een dergelijk uitgebreid productportfolio hebben, hebben een multi-channel-strategie nodig", aldus Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux. "Dankzij onze Commerce-oplossing is KAISER + KRAFT in staat om consistente online productinformatie te verstrekken. Op deze manier kunnen we voldoen aan de groeiende klantverwachtingen, terwijl we tegelijkertijd profiteren van kostenbesparingen."

(359 woorden)