Ingezonden persbericht


Cachan, Frankrijk, 27 april 2010

Neolane lanceert Neolane Leads:
eerste complete programmapakket voor BtoB marketing

Neolane Leads(TM) optimaliseert de cyclus van klantenwerving en vergemakkelijkt de strategieën voor klantenbinding. Als het eerste volledige platform voor relationele BtoB marketing, maakt Neolane Leads het marketing teams mogelijk gepersonaliseerde en cross-channel dialogen aan te gaan met alle bemiddelaars en beslissers verantwoordelijk voor de aankoop, en draagt zo op een efficiënte en meetbare wijze bij aan een effectiever verkoopproces.

Neolane, producent van marketing software, kondigt de wereldwijde lancering aan van Neolane Leads, het eerste complete platform voor relationele BtoB marketing.

In de BtoB sector is het implementeren van lead management software vandaag onmisbaar geworden. Dankzij Neolane Leads kunnen de sales afdelingen in bedrijven de verkoopproductiviteit verhogen door hen slechts de uiterst geïnteresseerde potentiële klanten door te spelen aan de hand van selectieprocessen, leadscoring en maturatie. Tegelijkertijd profiteert dit nieuwe platform van Neolane's one-to-one en BtoC marketing expertise. Neolane Leads beheert gepersonaliseerde dialogen met beïnvloeders, adviseurs en beslissers in de beoogde ondernemingen. Door BtoB marketing te richten op personen die de aankoopbeslissingen nemen, draagt Neolane Leads op een meetbare manier bij tot een effectiever verkoopproces.

In het rapport "Lead Management Investments Drive Revenue Improvements" van 25 februari 2010 van Chris Fletcher van Gartner, Inc. staat: "Tegen 2015 zal 30% van de 2000 grootste bedrijven wereldwijd, die zich concentreren op het verbeteren van lead management processen, 5 tot 10% groeien in omzet en ook een hogere verkoopproductiviteit kennen dankzij een betere qualification, prioritisation, distribution, augmentation, allocation, tracking en closing van de leads voortgekomen uit lead generation."

"Het is niet de bedoeling om lead management systemen onafhankelijk van de verkoopprogramma's die voor de reeds bestaande klanten gebruikt worden, te overwegen. Bovendien moeten BtoB marketingprocessen overeenstemmen met de beste BtoB verkoopspraktijken en gecoördineerde boodschappen sturen naar alle betrokkenen in het aankoopproces in eenzelfde bedrijf", legt Stéphane Dehoche, CEO van Neolane uit. "In het verleden hebben veel BtoB marketingdirecties een beroep gedaan op Neolane's platform voor haar expertise in het personaliseren van one-to-one berichten, maar we beantwoordden slechts gedeeltelijk aan hun bredere marketingbehoeftes. Het programmapakket dat we vandaag lanceren echter, Neolane Leads, is het eerste dat alle functionaliteiten biedt voor een efficiënte BtoB marketing. Neolane Leads maakt gebruik van wat Neolane naamsbekendheid heeft gegeven: de capaciteit om one-to-one cross-channel dialogen te automatiseren. Wij geven onze BtoB klanten de mogelijkheid te communiceren met iedereen die betrokken is in het aankoopproces."

Dankzij dit nieuwe programmapakket kunnen BtoB marketingdirecties workflows opzetten die het geheel van hun marketingprocessen zullen beheren:


* Het organiseren van gepersonaliseerde cross-channel campagnes voor klantenwerving bestemd voor alle soorten gesprekspartners in de beoogde bedrijven.
* Het automatiseren van kwalificatieprogramma's via alle kanalen (e-mail, web, vragenlijst, post, telefoon, sociale netwerken, enz.).
* Het automatisch importeren van externe lijsten (via het aankopen van databases, seminaries, post, enz.).
* Het beheren van evenementen zoals beurzen of seminaries.
* Cleansing, deduplicatie en matching van nieuwe leads.
* Het bepalen en segmenteren van de doelgroep aan de hand van een intuïtief tool.
* Het toepassen van leadscoring via standaard methoden (zoals BANT, AINT of een andere specifieke methode).
* Het opzetten van tweerichtingsconnectiviteit met SFA (sales force automatisation) tools zoals Microsoft Dynamics, Oracle CRM On Demand en Salesforce.com.
* Het analyseren van de marketingprestaties via boordpanelen om inzicht te krijgen in de marketing pipeline.

Het programmapakket Neolane Leads kan worden aangevuld met het product Neolane Interactiontm dat een aanbevelingsmotor bevat die de communicatie in real time met de potentiële klant 100% personaliseert. Hierdoor krijgt elke lead, tijdens een bezoek aan een website of tijdens het lezen van een mail bijvoorbeeld, de meest aangepaste aanbieding uit een geünificeerde catalogus naar gelang de verkoopmogelijkheden en zijn rol in het aankoopproces (beïnvloeder, adviseur, beslisser).

Neolane Leads kan ook worden aangevuld met het product Neolane Distributed Marketingtm voor bedrijven waarvan de marketingafdelingen geografisch verdeeld zijn of voor ondernemingen die verkoopsnetwerken van partners moeten coördineren. "We gebruiken Neolane om onze processen voor klantenwerving te optimaliseren en zo meer potentiële klanten te rekruteren via onze kanalen (internet, e-mail, post, klantevenementen) terwijl we hun interesseniveau en -velden bepalen", vertelt Fabrice Canton, E-Marketing verantwoordelijke Frankrijk in de Hager Groep, één van de grootste mondiale producenten van elektrische uitrusting zoals lichtschakelaars en elektrische boordpanelen. "Elke actie van een potentiële klant, zoals het klikken op een e-mail, het bezoeken van onze website, het downloaden van een document of het gaan naar een beurs, verandert zijn interessescore en bepaalt of een commerciële actie nodig is. Met deze informatie kan ons sales team efficiënter aan de slag. We schatten dat de helft van de jaarlijkse nieuwe klanten gerekruteerd is dankzij het globaal zicht dat we hebben op onze bestaande en potentiële klanten, en dankzij de automatisering van onze campagnes voor klantenwerving, van lead qualification en klantenbinding, mogelijk dankzij Neolane."

Neolane Leads is gebaseerd op het Neolane platform v5, wordt wereldwijd gecommercialiseerd en is nu beschikbaar in SaaS mode en Licence mode.

Een webinar over Neolane Leads zal plaatsvinden op 25 mei 2010. U kunt zich hier inschrijven: http://www.neolane.com/uk/pressrelease-lead-management-webinar.htm

Over Neolane:
Neolane is een software producent die beantwoordt aan de strategische behoeften van marketing en communicatie directies dankzij een uniek geïntegreerd marketingplatform. Dit platform maakt beheer van personalisering, automatisering, uitvoering en meting van alle communicatie via zowel traditionele als mobiele kanalen mogelijk. De oplossing Neolane combineert verschillende functionaliteiten, die samen essentieel zijn voor strategische en operationele directies: beheer van klantinformatie, acquisitie van potentiële klanten, implementatie van multichannel marketing campagnes, automatisering van offers & content berichten, middel voor personalisering van inhoud en aanbiedingen, analyse- en reportagefuncties. Een centraal beheer van plannen, budgetten en marketing middelen, optimaliseert en beheert het volledige proces. Meer dan 200 grote bedrijven en MKB's, marktleider in Frankrijk of op internationaal niveau, zoals Accor, Alcatel-Lucent, Sephora, Scandinavian Airlines, Canon, RueDuCommerce, Voyages-sncf.com, Meetic, Axa Bank, Dexia, Orange, EMI Music, Ouest-France, Fnac, Nouvelles Frontières (TUI), Nestlé/Nespresso, CanalCE, Société Générale en Skyrock, vertrouwen op Neolane om hun productiviteit te verhogen en om nieuwe groeimogelijkheden te identificeren dankzij een innovatieve multichannel en gepersonaliseerde marketingmix.

Bezoek voor meer informatie: www.neolane.com