Ingezonden persbericht



---



Persbericht

House of Knowledge Publishing wordt Reality Bites Publishing Per 1 april heeft House of Knowledge Publishing bv uit Breda een nieuwe naam: Reality Bites Publishing.
Met deze naam wil de uitgeverij onderstrepen dat ze een nuchtere kijk heeft op de boekenmarkt en niet wil vervallen in naïef idealisme. De naamsverandering is de bevestiging van een nieuwe koers die is ontstaan sinds de afsplitsing van de uitgeverij van Dutch Filmworks. Sinds een jaar waren de aandelen al overgegaan in handen van de Belg Frank Wouters. Nu zijn ook de distributie en het commerciële beleid volledig losgekoppeld. Omdat DFW over de rechten op de naam House of Knowledge beschikt, zal deze onder die naam nog sporadisch boeken uitbrengen.
Reality Bites Publishing gaat daarentegen van start met een ambitieus uitgeefplan. De eerste titel lijkt al meteen af te stevenen op een bestseller: het reeds veelbesproken boek van Gordon: De Liefde, Gids voor het Gebroken Hart. Daarna volgen op korte termijn De Dikke Bode, misschien wel de meest complete huishoudgids ter wereld van de succescolumnist Emile Bode van De Telegraaf, en het boek Witte Jassen en Bruinhemden over Artsen in de Tweede Wereldoorlog, een uitgave in samenwerking met het bekroonde vakblad Medisch Contact. Van april tot en met juni worden meer dan tien titels uitgebracht, waarbij een heuse wereldprimeur. De televisie-soapserie Onderweg Naar Morgen wordt vervolgd in romanvorm.
Van het House of Knowledge Publishing-fonds wordt een dertigtal titels overgenomen. Hierbij zitten succesauteurs als Sander de Kramer, Prof. dr. Bob Smalhout, Ben H. Holthuis en John van den Heuvel.
April, 2010




Noot aan de redactie /