Sociale media stimuleren kaartverkoop voor evenementen


Ticketscript betrekt bezoekers bij de promotie

AMSTERDAM, 20100427 -- De integratie van sociale media in de ticketshop van Ticketscript gaat evenementen helpen om hun kaartverkoop te promoten via Hyves, Facebook, Lastfm en Twitter pagina's van hun bezoekers en fans. De tool geeft bezoekers de mogelijkheid om met vrienden op sociale netwerken te delen welke evenementen men gaat bezoeken. Ticketscript werkt hiervoor samen met iDiDiD, een specialist op het gebied van promotie van evenementen met behulp van social media.

Ticketscript lanceert hiermee als eerste Nederlandse ticketingpartij een social media tool die bezoekers betrekt in de promotie van een evenement en kaartverkoop. Frans Jonker, CEO van Ticketscript, licht het belang toe van deze promotietool: "De promotie van evenementen verschuift steeds meer naar online media en in het bijzonder naar de sociale netwerken. Met deze tool maken wij een directe koppeling tussen de online kaartverkoop en potentiële bezoekers van het evenement. Het virale karakter van deze media zorgt vervolgens voor het gewenste effect."

De dienst wordt gelanceerd als pilot in de ticketshop van LatinVillage Festival in Spaarnwoude en het Groningse poppodium Simplon. Binnen enkele weken zal de dienst beschikbaar zijn voor alle klanten van Ticketscript.

Ticketscript breidt hiermee haar bestaande online promotiepakket uit naar sociale netwerken. Reeds bestaande koppelingen zijn o.a. gerealiseerd met radio538.nl, partyflock.nl, beatfreax.com, djbroadcast.nl, djguide.nl, festivalinfo,nl, virtualnights.de en festivalhopper.de.

Ticketscript, Europees marktleider in TicketSaaS, voorziet evenementen van een plug-and-play online ticketshop voor de verkoop van e-tickets vanaf de eigen website. De webapplicatie ontsluit tevens een verkoopnetwerk van 270 Free Record Shop en Van Leest filialen in de Benelux. Sinds de oprichting in 2006 maken ruim 1200 evenement-organisaties in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk gebruik van de gratis webapplicatie. De organisatie heeft vestigingen in Amsterdam en Düsseldorf en is o.a. actief in de branche van muziek-evenementen, poppodia, festivals, beurzen en sportevenementen. Ticketscript werd in 2008 runner up bij de Accenture Innovation Award en is genomineerd voor de Van Speijk Innovatieprijs.

Ticketscript





Ingezonden persbericht