Livecom lanceert baanbrekende productsuite


6G-suite integreert alle kanalen, inclusief `social media', op efficiënte wijze

UTRECHT, 20100427 -- Livecom, specialist in klantcontactsoftware en online conversieoplossingen, lanceert vandaag zijn nieuwste productsuite vanaf de TCD-beurs in Utrecht. De 6G-suite werd ontwikkeld in samenspraak met klanten als Aegon, Philips en Ziggo. Op het gebied van kanaalintegratie is de suite baanbrekend te noemen; het systeem laat zelfs Twitter-feeds zien.

`Ik heb de software net bekeken,' zegt TCD-bezoeker Rob Veltman van telecombedrijf Key-Link. `De Livecom 6G-suite kan social media bijzonder goed integreren, waardoor de vragen van klanten sneller en efficiënter beantwoord worden.' Ook Gerard Mazee van de Erasmus Universiteit Rotterdam is onder de indruk. `Dit systeem kan zelfs nog meer dan wat wij willen. Het is een toekomstvaste multichannel oplossing die niet afhankelijk is van technische ondersteuning in huis.'

De Livecom 6G-suite stelt de klant meer dan ooit centraal. Het nieuwe systeem verschilt niet alleen qua interface en efficiency van zijn voorganger: Livecom 6G telt vier opgefriste modules (videochat, chatbot, e-mail management, selfservice) en twee gloednieuwe modules (VoIP en social media). Dat is noodzakelijk: klantcontact wordt steeds complexer. De gemiddelde consument neemt geen genoegen meer met een 0900-nummer.

De opkomst van zelfredzame klanten vraagt om een nieuwe aanpak. De `assisted service'-modules en de selfservice-modules zijn nu volledig geïntegreerd, waardoor organisaties directer, correcter en consistenter kunnen communiceren met hun klanten. Ook pikt het nieuwe platform feilloos alle klachten op die over een bepaald merk via Twitter worden geuit, en distribueert ze naar een medewerker. Diens respons wordt verankerd in de centrale kennisbank, die breed binnen de organisatie kan worden ingezet. Van marketing- tot callcentermedewerker, iedereen die rechstreeks met klanten te maken heeft, kan in één oogopslag het volledige klantbeeld zien.

Met 7 jaar ervaring, activiteiten in 30 landen en producten in 22 talen is Livecom uitgegroeid tot strategisch partner van vele organisaties, die tot 60% op de operationele kosten van hun callcenter besparen en een kwart minder e-mails binnenkrijgen. Livecom doet tegenwoordig dus veel meer dan alleen chatapplicaties ontwikkelen en vermarkten. De pay-off "come closer" en het logo reflecteren deze propositiewijziging: het is Livecoms drijfveer om communicatie steeds zo laagdrempelig en persoonlijk mogelijk te houden.

Over Livecom
Het Amsterdamse internetbedrijf Livecom, opgericht in 2003, is marktleider in de Benelux op het gebied van (klant)contactsoftware en online conversieoplossingen. De producten van Livecom stellen organisaties als Aegon, CZ, Gemeente Amsterdam, Lindorff, OHRA, wehkamp.nl en Ziggo in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Op www.livecom.net vindt u meer informatie.


Nieuwsgierig geworden naar Livecom 6G? Kom dan naar de Jaarbeurs Utrecht, waar de Klantcontact Vakbeurs - onderdeel van de TCD - t/m 29 april 2010 wordt gehouden. Registeer hier en bezoek Livecom op stand E20 (hal 3).