Persbericht

Marketing Cloud start samenwerking met LUMA International Expertise op het vlak van marketingautomatisering maakt aanbod internationale community van leveranciers marketingtechnologie compleet

Rotterdam, 27 april 2010 - LUMA International, aanbieder van on-demand oplossingen voor marketingautomatisering, is door de Marketing Cloud-community aangetrokken als partner voor het leveren van oplossingen, expertise en informatie aan haar leden. Het belangrijkste doel van de vereniging is de voordelen en het belang van cloud computing op het vlak van marketing in de kijker te zetten. De zeven partners van Marketing Cloud bieden een verzameling van op de cloud gebaseerde marketingdiensten. Hiermee worden marketingprocessen binnen een bedrijf gestroomlijnd en ontstaan effectieve campagnes.

Ook op marketinggebied is de invloed van cloud computing onmiskenbaar. Er is steeds meer behoefte aan eenvoudig meetbare marketingtools die de efficiëntie en effectiviteit van campagnes verbeteren. De nieuwe marketingstrategieën die geoptimaliseerd zijn voor de cloud spelen daarop in en boeken al goede resultaten.

Eind 2009 werd Marketing Cloud opgericht om bedrijven wegwijs te maken en hen op een eenvoudige manier toegang te geven tot nieuwe marketingtechnieken. Dat gebeurt onder andere via whitepapers, webinars en city tours. De organisatie bestaat uit zeven partners die leden van de community daarnaast ook een verzameling van op de cloud gebaseerde en veilige marketingdiensten bieden. Deze diensten kunnen uiteraard in combinatie met elkaar gebruikt worden.

Marketing Cloud biedt informatie en oplossingen op het vlak van business intelligence, content management, lead generation, marketingautomatisering, online meetings en virtuele evenementen. LUMA International voegt daar als nieuwste partner nu ook de expertise op het gebied van marketing execution aan toe. Het bedrijf biedt organisaties met LUMA® een end-to-end, crossmediaal en on-demand platform aan dat is uitgerust met tal van functies waardoor marketing optimaal kan inspelen op de doelstellingen van de verkooporganisatie. LUMA® biedt het marketingteam overzicht en controle, en ondersteunt de verkooporganisatie optimaal bij de personalisatie van centraal beheerde documenten en templates.

"Marketing is een complexe discipline en er bestaat geen enkele oplossing die de verschillende onderdelen kan omvatten. Marketing Cloud kan uitdagingen op het vlak van marketing oplossen op een efficiënte en effectieve manier. Dat wordt bereikt door diverse open marketingoplossingen met elkaar te integreren in de cloud," zegt Erik Laurijssen, President van LUMA International. "Met LUMA® bieden wij de leden van Marketing Cloud de mogelijkheid om marketingmateriaal te personaliseren en op het juiste moment automatisch op te maken, te produceren en te versturen. Op die manier wordt lead generation heel wat eenvoudiger. Daarnaast kunnen bedrijven hun ROI verhogen door gecontroleerde, lokale en crossmediale marketingcampagnes op poten te zetten."

De andere partners van Marketing Cloud zijn: Conductor, Jigsaw, DemandBase, Hoovers, Marketo en ON24.

http://marketing-cloud.com