Universiteit van Tilburg

Persbericht 21 april 2010

Studenten presenteren business idee in
`elevator pitch' met Prem Radhakishun

Studenten van de Universiteit van Tilburg stappen op woensdag 28 april bij Prem Radhakishun in de lift om hun business idee te pitchen. Het Brabant Center of Entrepreneurship (BCE), een initiatief van de Universiteit van Tilburg en de Technische Universiteit Eindhoven, heeft deze elevator pitch georganiseerd om ondernemerschap binnen de UvT in de schijnwerpers te zetten.

Voor de elevator pitch hebben zich elf studenten aangemeld die naast hun studie ondernemer zijn of het ondernemerschap ambiëren. Zij volgen een korte workshop ` The perfect elevator pitch' en zetten die kennis vervolgens om in daden. Op 28 april stappen zij om de beurt in de lift van het Koopmansgebouw, het hoogste gebouw van de UvT, om vervolgens een kleine minuut later en 11 verdiepingen hoger hun pitch af te sluiten.

Prem Radhakishun (bekend van Premtime, De school van Prem, en De herkansing) zal als toehoorder de pitches beoordelen: "Ik stap blanco in de lift en zal mij vooral laten leiden door de vraag of het idee mij pakt."

Het BCE wil ondernemerschap onder studenten stimuleren. De elevator pitch biedt de studentondernemers de mogelijkheid om hun toehoorder in zeer korte tijd warm te maken voor hun business idee.

Het BCE is een samenwerkingsverband tussen de Universiteit van Tilburg en de Technische Universiteit Eindhoven. Het stimuleert ondernemerschap onder studenten door middel van `on top of' onderwijsprogramma's (International Entrepreneurship Program bachelor / master), lunchlezingen en een Summer School International Entrepreneurship (Tilburg University Summer School). De activiteiten kenmerken zich door een multidisciplinaire basis en de combinatie van inhoudelijke vakken met vaardigheidstrainingen, projectwerk en ondersteuning door coaches.