Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert vandaag een Holland-layer in de Layar-applicatie. De Layar-applicatie is een gratis applicatie voor iPhones en Android-telefoons. Met de Holland-layer kan de binnen- en buitenlandse bezoeker toeristische informatie van zo'n 17.000 locaties en bezienswaardigheden raadplegen in negen talen. Het NBTC biedt de moderne toerist hiermee de mogelijkheid om op een innovatieve en bijzondere manier toeristische informatie tot zich te nemen.

Hoe werkt Holland-layer

Een toerist met een smartphone en de Layar-applicatie kan in de Holland-layer alle interessante bezienswaardigheden in de buurt van de plek waar hij of zij staat, tevoorschijn halen. Als de toerist bijvoorbeeld op het Museumplein in Amsterdam staat en zijn toestel met de Holland-layer voor zich houdt, komen de bezienswaardigheden in de buurt vanzelf op het scherm te voorschijn. Ook kan gemakkelijk meer informatie worden opgevraagd of richtingaanwijzingen naar de plek.

Holland komt naar je toe

Het gebruik van internet en het aantal smartphones blijft toenemen, met name onder een aantal belangrijke doelgroepen van het NBTC. Charel van Dam, manager Online Marketing NBTC: `De mobiele telefoon wordt steeds vaker gebruikt bij het zoeken naar toeristische informatie. Door de Holland-layer te introduceren maken wij dit voor onze doelgroep makkelijker toegankelijk. De (internationale) bezoeker kan alle relevante toeristische informatie in zijn of haar omgeving in een handomdraai vinden en zo Nederland op een nieuwe manier ontdekken.'

Koninginnedagactie

Om de lancering een feestelijk tintje te geven heeft het NBTC, samen met Gassan Diamonds, op Koninginnedag een eenmalige actie gekoppeld aan de Holland-layer. Benno Leeser, directeur Gassan Diamonds: `Het NBTC gaat met z'n tijd mee en speelt in op nieuwe ontwikkelingen. Dat ondersteunen wij van harte. Vandaar dat wij op 30 april vijf diamanten `verstopt' hebben in de 4 grote steden in de Holland-layer. De eerste vijf personen die gebruik maken van de Holland-layer en de locaties vinden, winnen een diamant, gesponsord door Gassan Diamonds.' Kijk voor de actie en meer informatie op www.holland.com/layar.