Ingezonden persbericht


Persbericht (NL)

Newtel Essence gaat samen met Interactive Intelligence de mid-market op

Betaalbare software oplossing voor contact centers tot 50 agenten

Vianen, 28 april 2010 - Newtel Essence brengt in het tweede kwartaal van dit jaar voor de mid market in de Benelux een software oplossing op de markt die is gebaseerd op de routeringsoftware van Interactive Intelligence. Het is voor het eerst dat Newtel Essence zich zo expliciet richt op dit deel van de markt.

Newtel Essence, die voornamelijk opereerde in het hogere segment, komt met een betaalbare oplossing voor contact centers tot 50 agenten. Het gaat om een compact contact center met multi-mediale routeringstoepassingen en is een afgeleide van de CIC oplossing van Interactive Intelligence. Gesprekken kunnen worden opgenomen en zijn rapportages makkelijk te maken. De nieuwe oplossing laat zich goed meten met andere contact center oplossingen die voor de mid-market zijn bestemd maar heeft als voordeel dat het modulair is opgebouwd en makkelijk te migreren is naar een CIC oplossing zodra het aantal agenten boven de 50 stijgt of als additionele functionaliteiten als Workforce management en predictive dialing nodig zijn.

Marcel Reuvers, algmeen directeur Newtel Essence: 'We verwachten veel van deze compacte contact center oplossing voor de mid market. Een enterprise oplossing is voor dit deel van de markt vaak te duur maar met de nieuwe oplossing geven we daar een goede invulling aan.'

Kim de Boer, Territory Manager Benelux Interactive Intelligence: 'We werken al een flink aantal jaren samen met Newtel Essence en zijn blij dat de mid market oplossing nu onderdeel wordt van het portfolio. Ideaal voor organisaties met (nog) een relatief klein contact center maar waar de kwaliteit van het klantcontact een hoge prioriteit heeft. We zijn ervan overtuigd dat Newtel Essence met hun kennis en ervaring dit net zo succesvol gaat maken als CIC."

Newtel Essence zal zorgdragen voor zowel de verkoop als de implementatie en de service van de software oplossing voor de mid-market.

+++

Over Newtel Essence:
Newtel Essence, 100% onderdeel van KPN, richt zich in de Benelux op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. Newtel Essence combineert in haar (online) klantcontact managementoplossingen zowel data- als telecommunicatietechnologie. Service speelt hierbij een belangrijke rol. Daarnaast levert Newtel Essence de servicenummers 0800/0900/088/1400 als toegang tot contact centers. Voor meer informatie: www.newtelessence.com http://www.newtelessence.com/>.

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contactcenters, zakelijke IP-telefonie en business process automation. Het bedrijf is gestart in 1994, heeft wereldwijd meer dan 3500 klanten, waarvan ruim 140 in Nederland en staat gepositioneerd in het leaders quadrant in het Gartner 2010 Contact Center Infrastructure, worldwide Magic Quadrant rapport. Interactive Intelligence heeft ruim 650 werknemers en 14 vestigingen. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam. www.inin.com/nl

Noot voor redacties

Voor meer informatie (