Ingezonden persbericht


28 april 2010

BT LEVERT 'S WERELDS EERSTE VIRTUELE PASKAMERS AAN TOMMY HILFIGER

Telepresence-oplossing vermindert reistijd en kosten, verkort marktintroductietijd en reduceert CO2-uitstoot voor lifestylemerk Tommy Hilfiger

Het toonaangevende lifestylemerk Tommy Hilfiger, één van 's werelds grootste designer kledingmerken, heeft een vijfjarige managed services overeenkomst gesloten met BT. BT zal een videoconferencing-oplossing leveren waar 's werelds eerste 'virtuele paskamer' onderdeel van uitmaakt. De kamers zijn gezamenlijk ontwikkeld met TANDBERG, nu onderdeel van de onlangs gevormde Cisco TelePresence Technology Group. Hiermee kunnen de ontwerpers en productieafdelingen met elkaar communiceren en samenwerken alsof ze zich in dezelfde ruimte bevinden. De oplossing verbindt de Tommy Hilfiger-kantoren in Amsterdam, New York, Hong Kong en Tokyo en mogelijk volgen meer virtuele paskamers. high res
De virtuele paskamers - gebaseerd op BT's Unified Communications Video-oplossing gecombineerd met Cisco's TANDBERG-technologie - bevatten verschillende extra's zoals mobiele camera's en opnamefaciliteiten die ervoor zorgen dat het designteam ­ dat zowel werkt vanuit Amsterdam als New York ­ sneller en effectiever kan samenwerken met het productieteam in Hong Kong. De teams kunnen zo face-to-face de ontwikkeling van elk onderdeel van de collectie met elkaar bespreken, zonder lange afstanden te hoeven vliegen. "We waren onder de indruk van BT's kennis en ervaring op het gebied van videoconferencing. Dit, gecombineerd met de creatieve, innovatieve oplossing die aangeboden werd door het BT-Cisco-team, maakte de beslissing erg eenvoudig," vertelt Fred Gehring, CEO van Tommy Hilfiger. "Deze oplossing biedt ons een complete virtuele vergaderervaring en bespaart zowel tijd als geld. De teams zijn in staat om te communiceren en samen te werken alsof ze zich in dezelfde kamer bevinden, wat ons flexibeler en competitiever maakt. We kijken uit naar meer en betere communicatie tussen onze wereldwijde kantoren." Bas Burger, CEO van BT Benelux: "Met deze oplossing wordt ook de CO2-uitstoot significant verminderd. Het is een goed voorbeeld waarbij duurzaamheid en kostenbesparingen hand in hand gaan. Wij begrijpen dat duurzaamheid geen altruïstische activiteit is; investeringen moeten wel terugverdiend worden." "Tommy Hilfiger is altijd al een trendsetter geweest en dit blijkt nu ook weer uit hun innovatieve aanpak van virtueel ontwerpen en samenwerken," vertelt Fredrik Halvorsen, senior vice president, TelePresence Technology Group bij Cisco. "Zoals vele andere bedrijven begrijpt Tommy Hilfiger dat telepresence van hoge kwaliteit productieprocessen sneller en effectiever kan maken, wat hen een onderscheidend competitief voordeel biedt." Het contract omvat twee TANDBERG Telepresence T3-systemen in Amsterdam en New York, een Telepresence T1-systeem in Tokyo, drie op maat gemaakte 'virtuele paskamers' (gebaseerd op het Telepresence T1-systeem) in Amsterdam, New York en Hong Kong, desktops, ondersteunende infrastructuur (zoals opnamefaciliteiten) en software. Tommy Hilfiger ontvangt ook BT's One Source voor TANDBERG, een compleet beheerde dienstenbundel, inclusief 24 uur per dag helpdeskondersteuning, geautomatiseerde planning en initiëring van gesprekken, onderhoud ter plaatse, proactieve systeemmonitoring en diagnose op afstand. Deze betrouwbare en gemakkelijk te gebruiken dienst biedt zowel gebruikers als beheerders één centraal aanspreekpunt voor al hun vragen.
- Einde -

Beeldmateriaal in hoge resolutie kun je hier downloaden. Via deze link kun je een filmpje over de videoconferencing-oplossing bekijken.

Over BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.

In het boekjaar 2008-'09, dat eindigde op 31 maart 2009, behaalde BT Group een omzet van 21.390 miljoen Britse pond. British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie over BT: http://www.bt.com/aboutbt. Kijk voor beeldmateriaal van BT in hoge resolutie op: www.edelmanpr.nl/pressroom.

Over BT Conferencing
BT Conferencing is een wereldwijde dienstverlener op het gebied van audio-, video- en webdiensten. Met een uitgebreid en wereldwijd portfolio is BT wereldwijd de nummer één conferencing-leverancier. BT werkt samen met verschillende technologiebedrijven en retailers waardoor ze altijd de beste en nieuwste oplossingen kunnen aanbieden aan klanten.

About Cisco Systems
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen. Deze veranderen de manier waarop mensen met elkaar verbonden zijn, communiceren en samenwerken. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto's vindt u in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Cisco-apparatuur wordt in Europa geleverd door Cisco Systems International BV, een volledige dochteronderneming van Cisco Systems, Inc.

Over Tommy Hilfiger Group
Tommy Hilfiger is een toonaangevend lifestylemerk en één van 's werelds grootste merken op het gebied van designkleding. Tommy Hilfiger Group ontwerpt en verkoopt vrijetijdskleding en sportkleding voor mannen en vrouwen, kinderkleding en schoenen. Producten met het merk Tommy Hilfiger, waaronder een breed scala aanverwante kleding, accessoires, geuren en woninginrichting, worden via verschillende licentiehouders wereldwijd gedistribueerd. De producten van de Tommy Hilfiger Group zijn te koop via het eigen wereldwijde winkelnetwerk, speciaalzaken, warenhuizen en andere zorgvuldig gecontroleerde distributiekanalen. Kijk voor meer informatie op www.tommy.com.