Ingezonden persbericht



Whirlpool kiest Sitel voor afhandeling Customer Service

Eindhoven, 28 april 2010 - Sitel en Whirlpool Benelux sluiten een overeenkomst voor de afhandeling van een belangrijk deel van de customer service activiteiten van Whirlpool.

De overeenkomst omvat de helpdesk activiteiten waar storingen worden afgehandeld en waar vragen over producten en de website worden beantwoord. Whirlpool is fabrikant van huishoudelijke apparatuur met de merken Whirlpool, Bauknecht en Ignis.

Whirlpool verwacht met de kennis en ervaring van Sitel de kwaliteit van haar dienstverlening te verhogen en de bereikbaarheid te verbeteren. Whirlpool wordt met de diensten van Sitel voor klanten dagelijks langer bereikbaar en kan bij grote drukte snel meer medewerkers inzetten.

De voorbereidingen zijn begin april gestart. Op dit moment werkt Sitel intensief samen met het interne contact center van Whirlpool, om afspraken te maken omtrent bezetting, kwaliteit en benchmarking.. De implementatiewerkzaamheden zijn voorspoedig verlopen en inmiddels zijn de eerste agents van Sitel live.

De overeenkomst is getekend door Johan Bosma, managing director van Whirlpool Benelux en Marc Deneyer, customer service manager Benelux en door Robert Spekman, Site directeur van Sitel Eindhoven en Loek de Wijze, sales en marketing manager van Sitel Nederland.

Over Whirlpool

Whirlpool Corporation is 's werelds belangrijkste fabrikant en verkoper van grote huishoudapparaten, met een jaarlijks verkoopcijfer van meer dan $ 19 miljard, 73.000 werknemers en 72 productie- en onderzoekscentra wereldwijd. Whirlpool Corporation omvat verscheidene merken zoals Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht en nog vele anderen - verkrijgbaar in bijna elk land ter wereld. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende websites: www.whirlpool.nl en www.whirlpoolcorp.com.

Over Sitel
Sitel is wereldwijd marktleider in Business Process Outsourcing (BPO) op het gebied van klant contacten. Bij ons werken 66.000 medewerkers in 27 landen. In Nederland heeft Sitel vestigingen in Almelo en Eindhoven met 800 medewerkers.

Sitel levert contact center diensten aan bedrijven die hun klantcontact (deels) willen uitbesteden. Sitel is een particuliere onderneming met de Canadese investerings maatschappij Onex Corporation als grootaandeelhouder.

Zie voor nadere informatie www.sitel.com




Ingezonden persbericht